Warunki świadczenia usług serwisowych oraz gwarancyjnych foto i wideo

Najważniejsze informacje oraz najczęściej zadawane pytania
Warunki świadczenia usług serwisowych oraz gwarancyjnych
Głównym priorytetem Canon jest zapewnienie klientom obsługi na najwyższym poziomie. W odpowiedzi na rosnące oczekiwania użytkowników oraz zmieniające się potrzeby rynku, z dniem 1 stycznia 2025 zmienia się formuła świadczenia usług serwisowych i gwarancyjnych w Polsce. Będą one teraz świadczone przez wyspecjalizowane Europejskie Centrum Obsługi Serwisowej Canon (PSC), a dotychczasowa współpraca w tym zakresie z firmą ProClub zostaje zakończona.

Każdy konsument, od dnia 1 stycznia 2025 r. , ma możliwość samodzielnego dokonania zgłoszenia serwisowego za pośrednictwem formularza rejestracyjnego oraz bezpłatnej przesyłki UPS niezależnie czy sprzęt wymaga naprawy odpłatnej czy bezpłatnego serwisu w ramach gwarancji.

CO ZROBIĆ JEŚLI MASZ PROBLEM Z PRODUKTEM CANON?

jak samodzielnie zarejestrować zgłoszenie serwisowe/gwarancyjne?
  • Twój produkt nie działa tak jak powinien lub wyświetla KOD błędu? Odwiedź naszą stronę pomocy technicznej https://www.canon.pl/support/consumer/contact-support i spróbuj w pierwszej kolejności samodzielnie rozwiązać problem z przewodnikiem po kodach błędów. Jeżeli nie jesteś w stanie rozwiązać problemu samodzielnie skontaktuj się z naszym Działem Technicznym poprzez Formularz Kontaktowy na tej samej stronie klikając w kafelek „KONTAKT” lub skontaktuj się z Infolinią
    Techniczną Canon, dostępną pod nr. telefonu +48 22 583 43 07

  • W celu utworzenia zlecenia płatnej naprawy serwisowej LUB rejestracji zgłoszenia naprawy gwarancyjnej wejdź na stronę https://www.canon.pl/support/consumer/contact-support klikając w kafelek „ZLEĆ NAPRAWĘ”

    1. Rejestracji zgłoszenia serwisowego dokonasz posiadając konto na platformie Canon ID posługując się numerem użytkownika w formularzu zgłoszenia serwisowego
    2. Jeżeli nie posiadasz takiego konta, utwórz konto bezpośrednio klikając w link: Canon ID Posiadanie konta pozwoli Ci w prosty i bezpieczny sposób zarządzać zgłoszeniem oraz śledzić status zlecenia
    3. Możesz również dokonać zgłoszenia serwisowego bez rejestracji jako „Gość”

  • Wypełnij formularz dostępny na stronie https://www.canon.pl/support/consumer/contact-support klikając w kafelek „ZLEĆ NAPRAWĘ” i załącz dowód zakupu (paragon lub faktura),

  • Wydrukuj bezpłatną etykietę nadawczą firmy UPS wygenerowaną po zatwierdzeniu formularza, spakuj bezpiecznie sprzęt, wydrukuj i naklej bezpłatną etykietę nadawczą firmy UPS i nadaj przesyłkę. Listę punktów nadawczych UPS znajdziesz na stronie www.ups.com.

    Szczegółowe informacje, jak przygotować poprawnie produkt do wysyłki, znajdują się w sekcji Najczęściej zadawane pytania, jako odpowiedź nr.9

  • Informację o statusie naprawy lub zgłoszenia gwarancyjnego sprawdzisz na swoim profilu Canon ID. Opcja ta dostępna tylko dla osób zarejestrowanych w serwisie Canon ID – rekomendowana. Osoby niezarejestrowane w serwisie Canon ID otrzymają informację drogą mailową na adres mailowy podany w formularzu. Canon zastrzega sobie prawo do uzyskania dodatkowych informacji odnośnie przesyłki.

  • Po zakończeniu naprawy lub rozpatrzeniu zgłoszenia gwarancyjnego sprzęt zostanie odesłany na adres odbiorcy podany w formularzu.

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA (FAQ)

  • Odpowiedź: Firma Canon zapewnia gwarancję w ramach Europejskiego Systemu Gwarancyjnego (ang. EWS: European Warranty System), której systemem w tym przypadku objęte jest także wiele produktów konsumenckich Canon zakupione od autoryzowanych partnerów firmy Canon w Polsce. Szczegółowy zakres, wyłączenia oraz warunki świadczenia gwarancji handlowej firmy Canon odnajdziesz na stronie: https://www.canon.pl/support/psc/terms-and-conditions/ w pkt. 4, a informacje o gwarancji w ramach EWS na stronie: https://www.canon.pl/support/consumer_products/warranty/ .

  • Odpowiedź: Aby sprawdzić czy produkt jest objęty gwarancją EWS, klient powinien wejść na stronę https://www.canon.pl/about_us/serial-number-checker/#serial, wybrać nazwę produktu z listy, podać jego numer seryjny i kliknąć ‘Sprawdź’.

  • Odpowiedź: Kupując produkt z nieautoryzowanych źródeł narażasz się na fakt, że nowo zakupiony produkt może być przeznaczony na inny rynek niż Europejski Obszar Gospodarczy („EOG” – Unia Europejska, Islandia, Liechtenstein i Norwegia), Szwajcarię i Wielką Brytanię, co może skutkować, że nie będzie on objęty gwarancją EWS, skutecznie uniemożliwiając zarejestrowania zgłoszenia gwarancyjnego w kraju, który zaliczany jest do innego regionu sprzedaży.

  • Odpowiedź: Lista autoryzowanych partnerów Canon Polska znajduje się pod linkiem: https://www.canon.pl/where-to-buy/

  • Odpowiedź: Informacje na temat gwarancji dla produktu są podane w dokumentach znajdujących się w opakowaniu produktu. Produkty są objęte gwarancją, która odnosi się do określonego regionu sprzedaży, a klienci będą musieli odesłać produkt do właściwego regionu, aby zlecić naprawę gwarancyjną. Firma Canon nie zapewnia ogólnoświatowej gwarancji, chyba że zostało to wyraźnie określone w przypadku określonych produktów lub regionów.

  • Odpowiedź: Umiejscowienie numeru seryjnego może znajdować się w różnym miejscu w zależności od typu produktu. W celu łatwiejszego jego odnalezienia skorzystaj z przewodnika dostępnego pod poniższym linkiem: https://www.canon.pl/support/consumer_products/where_to_find_your_serial_number/

  • Odpowiedź: Status swojego zgłoszenia serwisowego klienci mogą sprawdzić na stronie pomocy technicznej Canon https://www.canon.pl/support/consumer/contact-support/, klikając kafelek ‘Sprawdź status zgłoszenia‘ i podając numer swojego zgłoszenia oraz adres email.

  • Odpowiedź: Ważne, aby zawsze stosować się do informacji zawartej w oficjalnej wiadomości lub komunikacie pochodzącym z Canon. Możliwe sposoby płatności za płatne usługi serwisowe to płatność przelewem bankowym na wskazane w wiadomości dane bankowe do przelewu lub kartą kredytową/debetową wykorzystując do tego wskazaną bramkę płatności. Dodatkowe informacje na temat warunków płatności znajdziesz na stronie: https://www.canon.pl/support/psc/terms-and-conditions/ w pkt. 11

    Pamiętaj! Zawsze w przypadku jakichkolwiek wątpliwości, możesz kwestie płatności potwierdzić poprzez kontakt z nami poprzez formularz kontaktowy odwiedzając stronę https://www.canon.pl/support/consumer/contact-support/ i klikając na kafelek „KONTAKT” lub dzwoniąc bezpośrednio na infolinię pomocy technicznej: +48 22 583 43 07.

  • Odpowiedź: W przypadku produktów fotograficznych i wideo zalecamy wykonanie następujących czynności:

    • Przed zapakowaniem należy zapisać wszystkie ustawienia (jeśli dotyczy), ponieważ podczas naprawy urządzenie może wymagać przywrócenia domyślnych ustawień fabrycznych.
    • Wyjmij akcesoria, takie jak baterie, karty pamięci, ładowarki akumulatorów, kable (chyba, że są związane z usterką produktu).
    • Na produkt należy założyć dekiel na korpus / obiektyw. Zawsze należy pakować korpusy i obiektywy fotograficzne/filmowe osobno (tzn. niepołączone), aby chronić je podczas transportu. Należy pamiętać, że po zakończeniu serwisowania/naprawy nie prześlemy bezpłatnie nowego dekla korpusu/obiektywu.
    • Zapakuj produkt(y) do oryginalnego opakowania, jeśli nadal jest dostępne. Wypełnij pustą przestrzeń, aby zapobiec przemieszczaniu się produktu wewnątrz opakowania.
    • Jeśli nie masz już oryginalnego opakowania, umieść produkt w (grubym) kartonie o podwójnych ściankach i zabezpiecz folią ochronną lub papierem, aby nie przemieszczał się w opakowaniu.
    • W pudełku umieść „Podsumowanie zamówienia”.
    • Zabezpiecz pudełko wytrzymałą taśmą. Górną i dolną część opakowania zabezpiecz podwójną warstwą taśmy, aby zapewnić dodatkowe podparcie.
    • Aby ułatwić kurierowi prawidłowe obchodzenie się z produktem podczas transportu, warto oznaczyć opakowanie w następujący sposób:
      • „GÓRA”, dzięki czemu spód produktu pozostanie na dole.
      • Należy również dodać oznaczenie „PRODUKT DELIKATNY” lub „OSTROŻNIE”.

  • Odpowiedź: Paczkę nadasz bezpłatnie i wygodnie w każdym oficjalnym punkcie firmy kurierskiej UPS. Szczegółowa lista wraz z lokalizatorem punktów odbioru UPS znajduje się pod tym linkiem: https://www.ups.com/dropoff?loc=pl_PL

  • Odpowiedź: W przypadku wygaśnięcia gwarancji handlowej firmy Canon lub gdy rodzaj usterki nie jest objęty gwarancją, Europejskie Centrum Obsługi Serwisowej Canon (Canon Professional Service Center, PSC) może zaoferować szereg płatnych opcji naprawy w zależności od produktu:

    • Zryczałtowany koszt naprawy: Przed wysłaniem produktu do profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon klient otrzyma informację o zryczałtowanym koszcie naprawy. Ta stała cena jest oferowana w przypadku usterek spowodowanych normalnym zużyciem i obejmuje koszty wszystkich wymaganych części zamiennych, robocizny i wysyłki zwrotnej. Jeśli okaże się, że usterka jest spowodowana innymi okolicznościami (np. uderzeniem lub płynem), skontaktujemy się z Tobą, aby zaoferować ofertę z wyceną kosztu naprawy.
    • Limit naprawy: Można ustawić limit naprawy (tzn. maksymalną opłatę za naprawę) przed wysłaniem produktów do Professional Service Centre firmy Canon. W tym przypadku jednak obowiązuje minimalna wartość. Stanowi to dla nas upoważnienie do kontynuowania naprawy i w tej sytuacji nie zostanie podana żadna oferta. Jeśli naprawa może zostać wykonana za opłatą niższą niż określony limit naprawy, naliczona zostanie tylko niższa kwota. Wprowadzenie limitu naprawy może spowodować skrócenie czasu naprawy, a naprawa nie będzie również podlegać opłacie za odrzucenie (dotyczy zgłoszeń objętych ofertą wyceną).
    • Oferta wyceny: Po przybyciu do Professional Service Centre firmy Canon, w którym będzie przeprowadzana diagnostyka techniczna można poprosić o ofertę z wyceną kosztów. Następnie przedstawimy ofertę zawierającą szczegółowe informacje dotyczące przewidywanych kosztów naprawy produktu, które można zaakceptować lub odrzucić przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac naprawczych. W przypadku odrzucenia oferty może zostać naliczona opłata za odrzucenie, która pokrywa koszt kontroli produktu.
    Wszystkie płatne opcje naprawy podlegają naszym warunkom korzystania z serwisu i naprawy.

Zobacz również

Serwis i naprawa produktów

więcej informacji o warunkach napraw serwisowych i gwarancyjnych

Regulamin usług i napraw

realizowanych przez profesjonalne centrum serwisowe Canon

Canon Professional Service Center

wysoko wykwalifikowana kadra, najnowsze narzędzia i sprzęt