W najnowszym odcinku podcastu „Rozmowy o druku” eksperci z branży wydawniczej i drukarskiej przyjrzeli się kluczowym uwarunkowaniom, jakie towarzyszą dzisiaj wydawaniu, drukowaniu i promowaniu książek.
W okresie pandemii rynek książki przeżywał rewolucję. Czytaliśmy bardzo dużo, wszelkie statystyki czytelnictwa biły rekordy. I choć w opinii ekspertów boom czytelniczy mamy za sobą, nie oznacza to wcale, że książka odchodzi do lamusa. Ba, nie tylko chcemy czytać, ale sami wydawać!
Omawiając mechanizmy panujące w branży, uczestnicy podcastu wskazali na rosnące zainteresowanie self-publishingiem. Ile kosztuje samodzielne wydanie książki? Co tak naprawdę oznacza sytuacja, w której autor wchodzi w rolę wydawcy? Czy tradycyjne wydawnictwo traci na znaczeniu?
Zapraszamy do posłuchania rozmowy.
A gdyby tak wydać książkę… Krótki przewodnik po meandrach rynku wydawniczego.
Za mikrofonem zasiedli:
Jakub Łukowski
dziennikarz i autor audycji muzycznej „What’s Funk” w warszawskim Radiu Kampus. Twórca podcastu o książkach „Czarna Owca wśród podcastów” i o muzyce „Funkologia”.
Leszek Sienicki
technolog w Drukarni Sowa z 20-letnim doświadczeniem w branży poligraficznej.
Przemysław Rychlewski
ekspert w zakresie Lean, Black Belt Lean i Six Sigma oraz dyplomowany konsultant zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Autor książki “Mapowanie procesów biznesowych” oraz partner merytoryczny publikacji napisanej przez Jacka Kukiza "Narzędzia Lean – podejście praktyczne".
Michał Młynarczyk
product manager, ekspert od druku produkcyjnego małego formatu w Canon Polska. Zajmuje się urządzeniami drukarskimi, rozwiązaniami technologicznymi oraz oprogramowaniem.
Posłuchaj
Zobacz również
Cyfrowi od początku
Canon varioPRINT iX 3200 w drukarni cyfrowej Sowa
Rozmowy o druku
Zapraszamy do podcastu Canon Polska B2B
Dochodowa drukarnia
Newsletter dla firm, które zarabiają na druku