Obciążenie dla zespołów IT
Decydenci IT mają pełną świadomość, w jaki sposób przejście na pracę zdalną i hybrydową wpłynęło – i nadal wpływa – na obciążenie pracą i poziom stresu ich zespołów.
Integracja. Widoczność. Zabezpieczenia. Są to złożone problemy, a ciągła presja dotycząca udoskonalania systemów, które usprawniają funkcjonowanie w tych obszarach, doprowadziła do zwiększenia zarówno liczby, jak i poziomu złożoności codziennych zadań zespołów IT.
"Barometr IT" jasno pokazuje, w jaki sposób wyzwania te zwiększyły obciążenie zespołów IT. W 2023 roku liderzy IT wskazali na bezprecedensowe zwiększenie zakresu swoich obowiązków. Zajmują się bardziej skomplikowanymi systemami i zwiększonym zagrożeniem dla bezpieczeństwa, a ponadto wzrosły wymagania dotyczące utrzymania ciągłości i wydajności w coraz bardziej rozproszonych zespołach. Raport pokazuje, że w niektórych przypadkach decydenci IT poświęcają na swoje obowiązki trzy razy więcej czasu niż w 2019 roku.
Większe obciążenie pracą nieuchronnie łączy się ze zwiększonym poziomem stresu. "Barometr IT" ujawnia, że poziom stresu wśród specjalistów IT gwałtownie wzrósł w latach 2019–2021 i nie wrócił jeszcze do poziomu sprzed pandemii.
Wyniki te wskazują na ludzki aspekt wyzwań z zakresu IT – poza technicznymi przeszkodami, osoby, którym powierzono zarządzanie tymi systemami, zmagają się z większymi obciążeniami. W dzisiejszych czasach liderzy IT stoją na pierwszej linii frontu, jeśli chodzi o budowanie odporności biznesowej firm, co wymaga strategicznego wsparcia i zasobów, które mogą złagodzić tę presję.