Personalizacja w druku: jak wzbudzać emocje i budować trwałe więzi z klientami?

W świecie zdominowanym przez cyfrowe treści, druk personalizowany staje się coraz ważniejszym narzędziem marketingowym. Firmy dostosowują swoje materiały drukowane do indywidualnych potrzeb klientów, co pozwala budować silniejsze więzi, zwiększać zaangażowanie odbiorców oraz tworzyć bardziej unikalne i angażujące doświadczenia. Personalizacja obejmuje zarówno książki, katalogi, jak i szeroki wachlarz gadżetów promocyjnych, które pozwalają klientom poczuć się wyjątkowo i blisko związanymi z marką.

Dla wydawnictw personalizacja książek czy gadżetów to sposób na wyróżnienie się i stworzenie więzi z odbiorcami. Dostosowanie treści do preferencji czytelników sprawia, że produkt staje się nie tylko bardziej atrakcyjny, ale również emocjonalnie angażujący. Podobnie w marketingu – personalizowane katalogi, zaproszenia czy broszury potrafią skutecznie wzbudzać emocje i budować lojalność klientów poprzez unikalne treści dedykowane konkretnej osobie.

Jednak pojawiają się pytania, czy personalizacja druku zawsze jest skuteczna? Czy jest to strategia opłacalna i dostępna dla każdej firmy, czy może bardziej zarezerwowana dla większych graczy, dysponujących odpowiednim budżetem? Jak balansować między kosztami a efektywnością?

O tych wyzwaniach i możliwościach rozmawiali eksperci w najnowszym odcinku podcastu z serii „Rozmowy o druku”, realizowanej przez Canon Polska.

Gośćmi dziennikarza Jakuba Łukowskiego byli: Magdalena Wojtanowska, project menadżerka i kierowniczka promocji w Wydawnictwie Otwarte, zajmująca się imprintem Moondrive oraz Magdalena Światły, kierowniczka biura obsługi klienta w firmie OpenPrint.pl. Firmę Canon Polska reprezentował Michał Młynarczyk, ekspert zajmujący się drukiem małoformatowym.

Za mikrofonem zasiedli:

Magdalena Światły

doświadczona menadżer biura, działa od lat w branży poligraficznej.
Z pasją zarządza zespołem sprzedawców i grafików w OpenPrint.pl.

Magdalena Wojtanowska

promotorka książek i imprintu młodzieżowego Moondrive. Ukończyła edytorstwo na UJ oraz studia podyplomowe związane z social mediami i content marketingiem na AGH. Prywatnie zapalona czytelniczka, kreatywna dusza i miłośniczka nietypowych rozwiązań marketingowych.

Michał Młynarczyk

product manager, ekspert od druku produkcyjnego małego formatu w Canon Polska.
Zajmuje się urządzeniami drukarskimi produkcyjnymi, rozwiązaniami technologicznymi oraz oprogramowaniem.

Jakub Łukowski

Dziennikarz i autor audycji muzycznej „What’s Funk” w warszawskim Radiu Kampus, współautor podcastu „Funkologia” o muzyce afroamerykańskiej

Posłuchaj

ROD_podcast_odcinek 14.

Zobacz również

Druk personalizowany w biznesie

Jak w pełni wykorzystać potencjał personalizacji w biznesie?

Rozmowy o druku

Zapraszamy do podcastu Canon Polska B2B

Dochodowa drukarnia

Newsletter dla firm, które zarabiają na druku

Korzystaj z cyfrowych rozwiązań i zwiększ potencjał swojej firmy