Artykuł

Dlaczego spersonalizowana komunikacja w formie drukowanej to Twoja tajna broń do interakcji z klientami w nowej normalności

Niech drukowane media staną się Twoją tajną bronią w walce o sukces

W roku 2020 nastąpiła radykalna zmiana w kontekście możliwości komunikowania się z klientami. Wielu z nas w znacznie bardziej ograniczonym stopniu przebywa w biurze, ma mniej bezpośrednich spotkań i spędza dużo czasu w Internecie – pracując, ale także kontaktując się ze znajomymi i robiąc zakupy. Czas poświęcany na media cyfrowe do tej pory stale się zwiększał, osiągając w tym roku 7,5 godziny dziennie1.

Przy tak dużej proporcji czasu spędzanego w kanałach cyfrowych osiąganie celów staje się coraz trudniejsze. Badania wskazują, że na rynkach docelowych pojawiają się oznaki „zmęczenia komunikacją cyfrową”, czego dowodem jest gwałtowny wzrost technologii blokowania reklam2. W związku z tym wraca nacisk na alternatywne sposoby komunikacji, jak np. druk, umożliwiające zainteresowanie klientów i wejście z nimi w interakcję w nowej normalności.

Niech drukowane media staną się Twoją tajną bronią w walce o sukces

Zmęczenie komunikacją cyfrową i brak zaufania do mediów

Ostatnie badania wykazały, że w ciągu ostatnich dwóch lat 95% nabywców usług komunikacyjnych przeniosło wydatki na technologie cyfrowe3. Teoretycznie ma to sens: pozwala to obniżyć koszty – nośniki drukowane są droższe niż cyfrowe – a marketingowcy mogą być obecni tam, gdzie klienci spędzają czas. W roku 2020 oznaczało to większą nie kiedykolwiek wcześniej obecność w Internecie. Jednak dalsze badania wykazały również, że skuteczne wprowadzanie na rynek cyfrowych kanałów medialnych staje się coraz trudniejsze. Wydaje się też, że występuje tu problem z zaufaniem. Specjalizująca się w badaniach rynku firma Kantar poinformowała, że reklama w witrynie internetowej, a zwłaszcza w kanałach społecznościowych, była budzącym najmniejsze zaufanie nośnikiem dostępnym dla reklamodawców. Największym zaufaniem cieszył się druk. 4

Zainteresowanie za pomocą druku

W przeszłości media drukowane okazywały się skutecznym sposobem nawiązywania kontaktu z klientami. Ich wpływ pozostaje niezmienny – nawet w czasach, w których trudno nam zachować koncentrację przed dłuższy czas. Około 65% konsumentów twierdzi, że prawdopodobnie mogliby poświęcić pełną uwagę materiałom drukowanym wkładanym bezpośrednio do skrzynki pocztowej5. Takiego odsetka nie można zignorować. Wprawdzie druk początkowo wymaga większych nakładów finansowych, ale zwiększa szansę na to, że klienci przeczytają materiały drukowane i zaufają im. Oznacza to, że zwrot z inwestycji jest ostatecznie wyższy niż w przypadku strategii cyfrowych.

Dlaczego jakość ma znaczenie w przypadku druku

Jeśli chodzi o druk, jakość naprawdę ma znaczenie. Badanie dotyczące wpływu jakości druku wykazało, że odbiorcy częściej mieli pozytywne odczucia i preferowali daną markę, gdy jakość papieru była wyższa6. Widać na tej podstawie, że można w ten sposób wpływać na odbiór marki. Dlatego zawsze projektujemy nasze urządzenia z myślą o zapewnianej przez nie jakości. Na przykład urządzenia z naszej najnowszej serii imagePRESS C170 są w stanie obsłużyć szeroki zakres nośników i rozmiarów papieru, dzięki czemu stanowią idealne rozwiązanie do zarządzania potrzebami nowoczesnego miejsca pracy, od plakatów i błyszczących broszur po materiały dla punktów sprzedaży. Są szybkie i dokładne, łatwe w użyciu i wyposażone w wiele zautomatyzowanych funkcji, a także solidne i niezawodne w codziennym użytkowaniu w biurze lub studio o dużym natężeniu pracy.

Jednym z wyzwań, przed jakimi stają klienci rozważający strategię kreatywnej komunikacji bazującej na druku, jest podjęcie decyzji o sposobie produkcji materiałów. Produkcję można zapewnić albo poprzez inwestycję w outsourcing, albo zakup specjalistycznego urządzenia podłączanego do modelu używanego aktualnie w biurze. Natomiast wszechstronność systemów nowej generacji, takich jak imagePRESS C170, pozwala firmom łączyć swoje tradycyjne potrzeby dotyczące druku z możliwością wykonywania we własnym zakresie większej gamy wysokiej jakości wydruków.

Materiały służące do komunikacji z klientami, np. korespondencja masowa, broszury i katalogi, a nawet zaproszenia i krótkie serie opakowań, można przygotowywać na miejscu z wiernie odwzorowanymi kolorami i atrakcyjnym wykończeniem. Oprócz lepszej kontroli nad jakością, terminami i bezpieczeństwem zapewnia to firmom większą swobodę twórczą.

Spersonalizowana obsługa zapewnia dodatkową wartość

Dzięki możliwości tworzenia wysokiej jakości drukowanych materiałów komunikacyjnych informacje będą przekazywane w interesujący sposób. Takie materiały są bardziej atrakcyjne dla klienta. Realizacja tych kampanii we własnym zakresie zapewnia również większą kontrolę nad personalizacją. Drukarki cyfrowe i oprogramowanie wyposażone w technologię danych zmiennych umożliwiają użytkownikom tworzenie krótkich serii niezwykle ukierunkowanych, zindywidualizowanych materiałów. Materiały, takie jak katalogi, zaproszenia czy materiały marketingowe, można adresować do określonych klientów, wprowadzając ich indywidualne dane.

Komunikacja w formie drukowanej ma cechy fizyczne, które nie są obecne w postaci cyfrowej: materiały drukowane można zobaczyć i powąchać – można ich też dotknąć. Zaangażowanie zmysłów poprawia interakcję. W połączeniu z zaufaniem, którym klienci wciąż darzą druk, wysokiej jakości materiały drukowane do komunikacji z klientami dają firmom cenną możliwość pozytywnego zaangażowania, przekonania i zwiększenia lojalności klientów. Wcześniej stworzenie kreatywnych, spersonalizowanych wydruków wymagałoby zakupu dodatkowego specjalistycznego sprzętu. Obecne bardziej wszechstronne urządzenia mogą spełniać potrzeby realizowane przez urządzenia biurowe, a jednocześnie umożliwiają korzystanie z nowych, profesjonalnych formatów.

  1. https://www.statista.com/statistics/565628/time-spent-digital-traditional-media-usa/
  2. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Images/infographics/technologymediatelecommunications/gx-deloitte-tmt-2018-adblocking-media-report.pdf
  3. Raport Canon na rok 2020: „Tworzenie wartości dla klienta”
  4. https://www.kantar.com/inspiration/advertising-media/dimension-2020-winning-consumer-trust-in-the-age-of-covid-19/
  5. https://www.marketreach.co.uk/resources/mail-made-easy
  6. Sappi i Eagleman, D. (2015) A Communicators Guide to the Neuroscience of Touch, str. 28-29

Powiązane produkty i rozwiązania

Dodatkowe informacje

  • Artykuł

    Wysoka jakość bez kompromisów

    Zachwyć klientów bez nadwyrężania budżetu.

    20 Jan 2021

  • ARTYKUŁ

    Cyfrowa transformacja hybrydowego miejsca pracy dzięki drukowi

    Zmieniamy druk, aby dostosować się do potrzeb hybrydowych miejsc pracy.

    20 Jan 2021

  • Nie masz pewności jakich usług potrzebuje Twoja firma?