Hanna Mirska-Grudzińska
założycielka i redaktor naczelna wydawnictwa Marginesy. Wydaje literaturę polską i zagraniczną, biografie, poradniki, książki kucharskie i komiksy.
FACEBOOK
Ileż to razy w ostatnich kilkunastu latach słyszeliśmy o zmierzchu drukowanej książki i rosnącej popularności e-booków czy audiobooków. Jednak ostatnie dane rynkowe - na które wpływ miały także obostrzenia związane z pandemią - wskazują na zauważalne wzrosty produkcji i sprzedaży tradycyjnych form wydawniczych.
Bez wątpienia rynek wydawniczy podlega intensywnym zmianom, książki konkurują dziś z e-bookami, serwisami społecznościowymi, platformami VOD i ogólnie z szeroko pojętą cyfrową rozrywką.
Ale wyzwania często stają się szansami biznesowym...w naszej pierwszej audycji z cyklu ROZMOWY O DRUKU możecie dowiedzieć się jak obecną sytuację oceniają wydawcy, przedstawiciele drukarni oraz producenci sprzętu drukującego i czy jako branża umiemy sprostać wymaganiom konsumentów.
Przewodnikami w naszej podróży po zmieniającym się rynku wydawniczym będą osoby od lat związane z tą branżą, reprezentujące 3 rożne punkty widzenia
założycielka i redaktor naczelna wydawnictwa Marginesy. Wydaje literaturę polską i zagraniczną, biografie, poradniki, książki kucharskie i komiksy.
FACEBOOK
założyciel Mazowieckiego Centrum Poligrafii. Prowadzone przez niego przedsiębiorstwo w ciągu niespełna dziesięciu lat stało się jedną z największych i najważniejszych drukarni książek w Polsce.
FACEBOOK
LinkedIn
ekspert od druku profesjonalnego małego formatu w Canon Polska. Posiada wiedzę, zarówno w dziedzinie aktualnie wykorzystywanych urządzeń, oprogramowania, jak i trendów na światowym rynku książki.
LinkedIn
Posłuchaj pierwszej części rozmowy, poświęconej kondycji rynku wydawniczego w czasach pandemii.
(...) użytkownicy kultury, oglądają seriale, chodzą na spacery, ale przede wszystkim czytają książki. Najważniejsze, że odkryli tę książkę, niektórzy na nowo, niektórzy powrócili do książek lub po prostu zaczęli czytać więcej”.....mówi Hanna Mirska Grudzińska i być może jest to jeden z niewielu pozytywnych aspektów pandemicznej rzeczywistości.
Nasi goście zastanawiają się nad tym, czy wzrost czytelnictwa w naszym kraju - obserwowany w badaniach - to stały trend i w jaki sposób można go utrzymać w kolejnych latach. Próbują też odpowiedzieć na pytanie, czy rosnąca popularność audiobooków i e-booków to konkurencja czy naturalne uzupełnienie tradycyjnej książki. Jeśli zastanawiacie się, jakie tytuły cieszyły się największym zainteresowaniem Polaków w 2020 roku, czy był to kryminał, biografia czy może poradnik – zapraszamy do posłuchania rozmowy.
Nasi rozmówcy dzielą się przepisem na udaną sprzedaż książki, bo w dzisiejszych czasach nie wystarczy już tylko wartościowa treść i pomysł... Eksperci wskazują, co tak naprawdę sprawia, że czytelnik chętnie bierze książkę do ręki.
- Tytuł?
- Nazwisko autora?
- A może obwoluta?
...Wszystkie składniki przepisu na udaną sprzedaż zdradzamy w drugiej części rozmowy. Nie przedłużamy, tylko zapraszamy do słuchania
To pytanie, które od lat prowokuje dyskusje w świecie poligrafii i nie mogło go zabraknąć w naszej rozmowie. Zwolennicy technik offsetowych doceniają niższy koszt produkcji przy większych nakładach. Z kolei orędownicy druku cyfrowego twierdzą, że tylko techniki cyfrowe umożliwiają efektywny wydruk różnego rodzaju produktów w nakładzie już od jednej sztuki.
A jak to wygląda na rynku książki? Czy uda się przekonać zwolenników offsetu do większego wykorzystania druku cyfrowego?
Raport przygotowany na podstawie rozmów z odbiorcami usług drukarskich
Technologie druku cyfrowego stymulują innowacje w produkcji książek
Przekonaj się, w jaki sposób dane i druk cyfrowy mogą stanowić wartość dodaną dla siebie
Posłuchaj inne odcinki naszej serii podcastu i odkryj z nami różne oblicza druku.