DZIEJE SIĘ

Subiektywny przegląd najciekawszych informacji z rynku. Przewodnik po trendach, badaniach i wydarzeniach
| marzec 2023

Przewodnik po trendach, badaniach i wydarzeniach

PRIORYTETY INWESTYCYJNE W BRANŻY DRUKU UK NA 2023: PROGNOZY BPIF

W ostatnim kwartale branża druku w UK odnotowała wzrost zamówień i produkcji, choć tempo zmian utrzymywało się na niższym poziomie niż w poprzednich kwartałach. To wnioski z najnowszego raportu Brytyjskiej Federacji Przemysłu Poligraficznego (BPIF), podsumowującego kondycję branży druku w Q4 2022.

Biorąc pod uwagę to, że firmy poligraficzne w całej Europie próbują stawić czoło niełatwej sytuacji ekonomicznej, nie dziwi fakt, że wśród kluczowych obszarów inwestycyjnych na najbliższą przyszłość:

  • 57% firm wskazało redukcję kosztów zużycia energii,
  • 38% respondentów - automatyzację i dalsze usprawnienie procesów,
  • ponad 1/4 badanych (27%) zamierza podejmować inicjatywy ograniczające emisję CO2.

Wśród pozostałych priorytetów rozwoju są m.in. systemy do zarządzania informacją (22%), rozwiązania do opraw i wykończenia książek (22%) czy rozwiązania druku cyfrowego (17%).

WIĘCEJ: https://www.digitalprintermag.co.uk/news/77239/bpif-reports-positive-but-subdued-q4-2022/

PARADOKS AUTOMATYZACJI

Chyba wszyscy zgodzimy się z tezą, że automatyzacja – niezależnie od branży – przynosi korzyści w postaci szybszej, bardziej efektywnej i mniej angażującej zasoby ludzkie pracy. Dlaczego więc tak wiele firm poligraficznych odkłada te inwestycje „na potem”?

Pat McGrew, wieloletnia ekspertka związana z branżą druku, wskazuje na paradoks, w którym wiele firm skupia się na maksymalizacji zysków i osiąganiu wysokich marż „tu i teraz” kosztem inwestycji w rozwiązania automatyzujące procesy we wszystkich obszarach organizacji – od zamówień przez produkcję po pakowanie i wysyłkę gotowych produktów. Ekspertka zwraca uwagę na fakt, że dążenie do szybkiego zysku może prowadzić do spadku jakości produktów i usług oraz utraty lojalności klientów. Z drugiej strony, firmy, które inwestują w rozwój i poprawę jakości swoich produktów, zyskują lojalność klientów i zdolność do utrzymywania wysokich marż na dłuższą metę.

WIĘCEJ: https://digitaloutput.net/the-profit-paradox/

BRANŻA DRUKU KOBIECYM OKIEM #IWD2023

Czy poligrafia jest kobietą? Tego nie chcemy przesądzać, ale z pewnością głos kobiet w branży powinien być bardziej słyszalny.

Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet serwis PRINTWEEK zapytał kilka przedstawicielek branży na kierowniczych stanowiskach o ich doświadczenia i postrzeganie roli kobiet w tym biznesie. Rozmówczynie dzielą się spostrzeżeniami na temat znaczenia różnorodności i integracji w poligrafii. Wskazują też na postępy w kierunku osiągnięcia parytetu płci w branży, ale jednocześnie podkreślają, jak wiele w tym zakresie pozostaje do zrobienia.

WIĘCEJ: https://www.printweek.com/news/article/print-industry-women-speak-up-for-iwd2023

RELACJA ZE STOISKA CANON PODCZAS HUNKELER INNOVATIONDAYS 2023

Po 4 latach targi Hunkeler powróciły na mapę największych europejskich targów branżowych dla poligrafii, skupiając w jednym miejscu ponad 100 wystawców i 6700 odwiedzających.

Marc Bärtchi (Head of Professional Print, Canon) w rozmowie z redaktorem serwisu INKISH.tv przybliża najnowsze rozwiązania cyfrowe Canon, które zaprezentowaliśmy podczas imprezy. W rozmowie Marc wskazuje też na zmiany rynkowe ostatnich lat, rosnące znaczenie druku cyfrowego czy konieczność automatyzacji.

OBEJRZYJ RELACJĘ: https://www.youtube.com/watch?v=5xD5kJXoLHY

Dołącz do ponad 1000 firm z branży druku, które subskrybują nasze treści i czerpią inspirację do rozwoju swojej firmy.

Zobacz również

Dochodowa drukarnia

Dzielimy się wiedzą, która inspiruje do działania i rozwoju dochodowego biznesu w branży druku.

Jak zaplanować strategię sprzedaży w poligrafii?

jak prawidłowo ułożyć strategię sprzedaży, która pomoże w skutecznym rozwijaniu sprzedaży.

Czy praca na akord ma sens?

Wyjaśniamy to na przykładzie jednej z firm produkcyjnych

Nasza baza wiedzy

Artykuły biznesowe i specjalistyczne, opisy wdrożeń