Zalecany wskaźnik ekspozycji.
Aparaty bezlusterkowe
Canon EOS R5 Mark II
Dane techniczne Środowisko pracy
0–40°C, wilgotność do 85%
Wymiary (szer. × wys. × dł.)
Około 138,5 × 101,2 × 93,5 mm
Masa (sam korpus)
Około 656 g (746 g z kartą i baterią)
Dane techniczne
- 45-megapikselowa matryca warstwowa
Bardzo duża rozdzielczość, czułość i szybkość
- Maks. szybkość fotografowania 30 kl./s
Uwiecznianie decydujących chwil
- Tryb wideo 8K RAW do 60p
Przechwytywanie w aparacie
- Procesory DIGIC Accelerator + DIGIC X
Szybkie przetwarzanie danych i obsługa sieci neuronowych w aparacie
- Tryb Action Priority
Łatwe fotografowanie wydarzeń sportowych
- Wewnętrzna interpolacja
Tworzenie bardzo szczegółowych plików do kadrowania lub drukowania
Szczegółowe dane techniczne
Matryca światłoczuła
- TypPełnoklatkowa podświetlana matryca CMOS 36 × 24 mm
- Efektywna liczba pikseliOkoło 45 megapikseli
- Łączna liczba pikseliOkoło 50,3 megapiksela
- Format obrazu3:2
- Filtr dolnoprzepustowyWbudowany/stały
- Czyszczenie matrycyWbudowany system czyszczący EOS
- Typ filtra kolorowegoKolory podstawowe RGB
- Matrycowy stabilizator obrazuTak, do 8,5 stopnia w centrum i 7,5 stopnia na brzegu w zależności od użytego obiektywu1
Procesor obrazu
- TypDIGIC Accelerator i DIGIC X
Obiektyw
- Mocowanie obiektywuRF / RF-S
Obiektywy EF i EF-S można zamontować za pomocą adaptera mocowania EF-EOS R z pierścieniem sterowania lub adaptera mocowania EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego
Obiektywy EF-M nie są zgodne - OgniskowaOdpowiednik ogniskowej obiektywu 1,0x z obiektywami RF i EF, 1,6x z obiektywami EF-S i RF-S.
Regulacja ostrości
- TypDual Pixel Intelligent AF
- Pozycje AF100% w poziomie i 100% w pionie z trybami Twarz+śledzenie i Automatyczny wybór
100% w poziomie i 90% w pionie z ręcznym wyborem i trybami wielkostrefowymi2 - Zakres działania AFOd -6,5 do 21 EV (temp. 23°C, czułość ISO 100)3
- Tryby AFOne Shot, Servo AF, AI Focus AF (w trybie Inteligentna scena auto A+)
- Wybieranie punktu AFWybór automatyczny: twarz+śledzenie. Dostępne 1053 obszary AF w przypadku wyboru automatycznego
Wybór ręczny: punktowy AF
Wybór ręczny: 1-punktowy AF (rozmiar ramki AF można zmienić) 5850 (zdjęcia) / (4500) pozycji AF w przypadku filmów
Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o 4 punkty (góra, dół, lewo, prawo)
Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o otaczające punkty
Wybór ręczny: elastyczny strefowy AF 1–3 (wszystkie punkty AF podzielone na min. 9 i maks. 999 stref ostrości, gdzie szerokość i wysokość są również regulowane)
Wybór ręczny: AF na całym obszarze
Wybór ręczny: punktowy AF (śledzenie całego obszaru za pomocą funkcji Servo AF WYŁ.)
Wybór ręczny: 1-punktowy AF (śledzenie całego obszaru za pomocą funkcji Servo AF WYŁ.)
Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o 4 punkty (góra, dół, lewo, prawo) (śledzenie całego obszaru za pomocą funkcji Servo AF WYŁ.)
Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o otaczające punkty (śledzenie całego obszaru za pomocą funkcji Servo AF WYŁ.) - AF ze śledzeniemLudzie (oczy, twarz, głowa, górna połowa ciała, ciało), zwierzęta (psy, koty, ptaki i konie) lub pojazdy (samochody wyścigowe lub motocykle, samoloty i pociągi), zapisywanie priorytetu osób (do 10 × 10 zarejestrowanych osób), priorytet akcji4 (piłka nożna, koszykówka, siatkówka)
Obsługiwane akcje:
- Piłka nożna: strzał, główka, krótkie podanie, długie podanie, drybling, wybicie, wykop z miejsca, obrona bramkarza, wrzutka, wślizg
- Koszykówka: rzut, zbiórka, podanie, drybling, rzut wolny, rzut sędziowski
- Siatkówka: atak, podrzut, przyjęcie, serwis - Blokada AFUruchamiana wciśniętym do połowy spustem migawki lub przyciskiem AF ON w trybie One Shot AF. Za pomocą niestandardowego przycisku skonfigurowanego do zatrzymywania AF w trybie AI Servo
- Oświetlenie wspomagające AFEmitowane przez wbudowaną diodę LED lub opcjonalną, specjalną lampę Speedlite (lampa błyskowa)
- Ostrość ręcznaRegulacja na obiektywie
Regulacja ekspozycji
- Tryby pomiaruBieżący pomiar przy użyciu matrycy światłoczułej w 6144 strefach.
(1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF)
(2) Pomiar skupiony (około 9,5% ekranu na środku)
(3) Pomiar punktowy: centralny pomiar punktowy (około 5,3% ekranu na środku); brak pomiaru punktowego powiązanego z punktem AF
(4) Pomiar centralnie ważony uśredniony - Zakres pomiaru jasnościOd -3 do 20 EV (temp. 23°C, ISO 100, pomiar wielosegmentowy)
- Blokada AEAutomatycznie: blokada AE zaczyna działać po uzyskaniu ostrości; ręcznie: uruchamianie przyciskiem blokady AE w trybach P, Av, Tv i M
- Korekta ekspozycji+/-3 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia (możliwość połączenia z automatyczną sekwencją naświetlania)
- Sekwencja naświetlania+/-3 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia
- Fotografowanie bez migotaniaTak. Detekcja migotania wykrywana przy częstotliwości 100 Hz lub 120 Hz. Maksymalna szybkość serii zdjęć może być mniejsza; dostępne w przypadku migawki elektronicznej i mechanicznej
Fotografowanie z zapobieganiem migotaniu przy wysokich częstotliwościach w trybach M i TV
Elektroniczna migawka z pierwszą kurtyną: od 1/50,0 do 1/2048,0 s.
Elektroniczna migawka: od 1/50,0 do 1/8192,0 s.
Nagrywanie filmów: od 1/50,0 do 1/8192,0 s. (NTSC/PAL)
Maksymalna szybkość serii zdjęć może się zmniejszyć. - Czułość ISOAutomatycznie, 100–51200 (z dokładnością do 1/3 lub jednego stopnia)
Wartość czułości ISO można rozszerzyć do wartości: L: 50; H1: 102 4005
Migawka
- TypElektronicznie sterowana migawka szczelinowa i funkcja elektronicznej migawki na matrycy
- Czas naświetlaniaMechaniczna / elektroniczna pierwsza kurtyna: 30–1/8000 s (z przyrostem co 1/2 lub 1/3 stopnia), tryb Bulb
Elektroniczna: 30-1/32 000 (z przyrostem co 1/2 lub 1/3 stopnia do 1/16 000; następnie co 1 stopień do 1/32 000), tryb Bulb
(pełny zakres czasów naświetlania; dostępny zakres zależy od trybu fotografowania) - Zwolnienie migawkiMiękki spust elektromagnetyczny
Balans bieli
- TypAutomatyczny balans bieli z matrycą obrazową wspieraną przez technologię głębokiego uczenia
AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, żarówki, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, ustawienie temperatury barwowej - UstawieniaKorekcja balansu bieli:
1. Niebieski/bursztynowy +/-9
2. Purpurowy/zielony +/-9 - Ręczny balans według wzorca bieliTak, możliwy zapis 5 ustawień
- Sekwencja balansu bieli+/-3 poziomy z przyrostem co jeden poziom; 3, 2, 5 lub 7 zdjęć na każde zwolnienie migawki
Wybierana przez użytkownika korekcja kolorów niebieski/bursztynowy lub purpurowy/zielony
Wizjer
- Typ0,5-calowy kolorowy wizjer EVF OLED
- Liczba punktów5,76 mln punktów (1600 × 1200)
- Pokrycie (pionowo/poziomo)Około 100%
- PowiększenieOkoło 0,76x6
- Punkt ocznyOkoło 24 mm (od środka soczewki okularu)
- Korekcja dioptriiOd -4 do +2 m-1 (dioptria)
- Wydajność wyświetlaczaOszczędność energii: 59,94 kl./s; tryb płynny: 119,98 kl./s; ograniczenie spadków do niskich prędkości nagrywania: 60–119,8 kl./s7 (7 poziomów jasności)
- Informacje w wizjerzeInformacje o punkcie AF, wskaźnik sterowania wzrokiem, wskaźnik poziomu ekspozycji, tryb fotografowania, czułość ISO, czas naświetlania, przysłona, liczba pozostałych ekspozycji wielokrotnych, korekta ekspozycji, fotografowanie HDR, priorytet jasnych partii obrazu, fotografowanie z ekspozycją wielokrotną, redukcja szumów zdjęć seryjnych, liczba zdjęć z samowyzwalaczem, cyfrowy optymalizator obiektywu, maksymalna liczba zdjęć seryjnych, metoda AF, stan akumulatora, rozmiar poziomicy elektronicznej, wskazanie wolnego miejsca na karcie (%), działanie AF, symulacja ekspozycji, tryb wyzwalania migawki, sekwencja naświetlania, tryb pomiaru, FEB, fotografowanie bez migotania, kadrowanie zdjęć, format obrazu, Auto Lighting Optimizer (automatyczny optymalizator jasności), blokada AE, styl obrazów, gotowość lampy, balans bieli, błysk wyłączony, korekta balansu bieli, blokowanie FE, jakość obrazu, szybka synchronizacja, funkcja Bluetooth, funkcja Wi-Fi, ostrzeżenie o blokadzie kilku funkcji, histogram, poziomica elektroniczna, dane obiektywu, skala odległości ostrzenia, pionowa skala ekspozycji, siatka
- Podgląd głębi ostrościTak, poprzez przycisk niestandardowy
Monitor LCD
- TypKolorowy wyświetlacz LCD TFT o przekątnej 8,0 cm (3,2 cala), ok. 2,1 mln punktów
- PokrycieOkoło 100%
- Kąt widzenia (poziomo/pionowo)Około 170° w pionie i poziomie
- PowłokaW zestawie powłoka zapobiegająca plamieniu.
- Regulacja jasnościRęcznie: możliwość wyboru jednego z siedmiu poziomów; korekta tonacji barwnej: 4 ustawienia
- Obsługa za pomocą ekranu dotykowegoTryb pojemnościowy: funkcje menu, szybkie nastawy, obsługa odtwarzania i widok powiększony. Wybieranie punktu AF w przypadku zdjęć i filmów; migawka dotykowa dostępna w przypadku fotografowania.
- Opcje wyświetlania(1) Podstawowe ustawienia aparatu
(2) Zaawansowane ustawienia aparatu
(3) Ustawienia aparatu oraz histogram i dwuosiowa poziomica
(4) Brak informacji
(5) Ekran szybkich nastaw
(6) Wyłączony
Lampa błyskowa
- TrybyPomiar światła błysku E-TTL II, lampa błyskowa manualna, lampa błyskowa MULTI (stroboskopowa), automatyczny pomiar błysku lamp zewnętrznych, manualny pomiar błysku lamp zewnętrznych
- Czas synchronizacji z lampą błyskowąJeśli ustawiono [Kadrowanie/Format obrazu: pełna klatka / 3:1 / 4:1 / 16:9]: migawka mechaniczna 1/200 s / elektroniczna 1. kurtyna 1/250, migawka elektroniczna 1/160 s
Jeśli ustawiono [Kadrowanie/Format obrazu: 1,6x (wycinek)]: migawka mechaniczna 1/250 s / elektroniczna 1. kurtyna 1/320, migawka elektroniczna 1/250 s8 - Korekta ekspozycji lampy+/-3 EV w krokach co 1/3 z lampami Speedlite z serii EX i EL
- Sekwencja ekspozycji z lampą+/-3 EV w krokach co 1/3 z lampami Speedlite z serii EX i EL
- Blokada ekspozycji lampyTak
- Synchronizacja błysku z drugą kurtynąTak, za pomocą lampy Speedlite
- Stopka wielofunkcyjna / gorąca stopka / złącze PCTak/tak i stopka wielofunkcyjna
- Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymiLampy błyskowe Speedlite z serii EL, lampy błyskowe Speedlite z serii EX, lampy błyskowe Macrolite, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowych
- Sterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymiza pomocą menu aparatu
Fotografowanie
- TrybyZdjęcia: inteligentna scena auto, AE z elastyczną preselekcją, programowa AE, AE z preselekcją czasu, AE z preselekcją przysłony, ręczny, Bulb i własny (3 opcje)
Film: inteligentna scena auto, programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, Bulb i własny (3 opcje) - Style obrazówAutomatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, wyraźne szczegóły, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3)
- Przestrzeń kolorówSDR: sRGB i Adobe RGB HDR PQ: BT.2020
Priorytet jasnych partii obrazu (3 opcje ustawień)
Auto Lighting Optimizer (Automatyczny optymalizator jasności), 4 ustawienia
Redukcja zakłóceń przy długim naświetlaniu (3 ustawienia) (tylko zdjęcia)
Czystość
Redukcja zakłóceń - High ISO (4 ustawienia) (zdjęcie i film)
Optyczna korekcja obiektywu:
– Korekcja jasności brzegów, korekcja aberracji chromatycznej, korekcja dystorsji (w trakcie / po zakończeniu fotografowania; tylko podczas filmowania)
– Korekcja „oddychania” przy zmianie punktu ostrości (tylko podczas filmowania)
– Korekcja dyfrakcji
– Cyfrowy optymalizator obiektywu (w trakcie / po zakończeniu fotografowania) - Przetwarzanie obrazówZmiana rozmiaru na M, S1, S2
Kadrowanie: obrazy JPEG można kadrować (format obrazu: 3:2, 4:3, 16:9, 1:1)
Przycinanie obrazów
– Przełączanie pomiędzy poziomą i pionową orientacją kadrowania
– Prostowanie obrazu
– Ramkę kadrowania można przesuwać za pomocą ekranu dotykowego
– Neural Network Upscaling
Obróbka obrazu RAW
Redukcja szumów w sieci neuronowej
Ekspozycja wielokrotna
HDR
Konwersja HEIF na JPEG (w tym konwersja pakietowa)
Sekwencja nastaw ostrości i składanie w aparacie - Tryby wyzwalania migawkiPojedyncze, szybka seria zdjęć+, szybka seria zdjęć, wolna seria zdjęć, konfigurowana szybkość serii zdjęć, samowyzwalacz (2 s + zdalne wyzwalanie, 10 s + zdalne wyzwalanie, ciągłe wyzwalanie)
- Serie zdjęćMaks. około 12 kl./s z migawką mechaniczną / elektroniczną 1. kurtyną – prędkość utrzymywana przez 760 obrazów JPEG lub 230/95 (karta CFexpress/SD) obrazów RAW; 30 kl./s z elektroniczną migawką – prędkość utrzymywana przez 200 obrazów JPEG lub 93/86 (karta CFexpress/SD) obrazów RAW9.
Niestandardowa szybkość serii zdjęć z możliwością wyboru migawki elektronicznej 30 / 20 / 15 / 12 / 10 / 7,5 / 5 / 3 / 2 / 1 kl./s w zależności od trybu wyzwalania migawki. Serie zdjęć z buforowaniem można wykonać od 15 zdjęć przed całkowitym naciśnięciem spustu migawki, gdy AF jest włączony przez 15 lub więcej zdjęć. - Timer interwałowyWbudowany
Typ plików
- Typ zdjęć14-bitowy RAW: RAW i C-RAW (oryginalny format RAW firmy Canon, wersja 3)
8-bitowy JPEG: 10 opcji kompresji
10-bitowy HEIF: 10 opcji kompresji
Zgodność ze standardem Exif 2.31 i DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2.0
Zgodność ze standardem Digital Print Order Format [DPOF] w wersji 1.1 - Jednoczesny zapis plików RAW i JPEGTak, możliwa dowolna kombinacja RAW + JPEG oraz RAW + HEIF
- Wielkość obrazuRAW/C-RAW:
format 3:2 – 8192 × 5464; 1,6x (wycinek kadru) 5088 × 3392
JPEG/ HEIF:
format 3:2 (L, RAW, C-RAW) 8192 x 5464, (M) 6000 x 4000, (S1) 4176 x 2784, (S2) 2400 x 1600
1,6x (współczynnik wycinka kadru) (L) 5088 × 3392, (S2) 2400 × 1600
format 4:3 (L) 7280 × 5464, (M) 5328 × 4000, (S1) 3712 × 2784, (S2) 2112 × 1600
format 16:9 (L) 8192 × 4608, (M) 6000 × 3368, (S1) 4176 × 2344, (S2) 2400 × 1344
format 1:1 (L) 5456 × 5456, (M) 4000 × 4000, (S1) 2784 × 2784, (S2) 1600 × 1600
Wbudowane narzędzie Neural Network Upscaling do 16 384 × 10 928 (179 MP)10 - FolderyMożliwość ręcznego tworzenia, nazywania i wybierania nowych folderów
Struktura folderów z filmami przyjmuje format XF-HEVC S / XF-AVC S. - Numery plików(1) Narastająco
(2) Automatyczne resetowanie
(3) Ręczne resetowanie - Nazewnictwo plikówZdjęcia:
Ustawiony kod, unikalny 4-cyfrowy ciąg znaków + 4-cyfrowy numer pliku
2 ustawienia użytkownika
Film:
Zastosowanie formatu XF-HEVC S / XF-AVC S
Indeks aparatu, numer rolki, numer klipu, typ kodeka, data rozpoczęcia nagrywania, godzina rozpoczęcia nagrywania, losowy identyfikator, 5 znaków zdefiniowanych przez użytkownika, numer strumienia, (Proxy)
Film EOS
- Typ filmuFilmy RAW/SRAW: 8K DCI(17:9) / 4K DCI(17:9)11
Filmy MP4: 8K DCI/UHD (17:9/16:9) 4K DCI/UHD (17:9/16:9), 2K/Full HD (17:9/16:9)
Filmy 8K/4K/2K/Full HD: XF-HEVC S/H.265, dźwięk: Linear PCM / AAC
Filmy 4K/2K/Full HD: MPEG-4 AVC S/H.264, dźwięk: Linear PCM / AAC
Filmy 8K RAW 4K RAW: 12-bitowy CRM dźwięk: Linear PCM / AAC
Tryb filmu poklatkowego 8K / 4K / Full HD - Wielkość filmuRAW (Light) (17:9) 8192 × 4320 (59,94, 50, 29,97, 25, 24, 23,98 kl./s)
RAW (Standard) (17:9) 8192 × 4320 (29,97, 25, 24, 23,98 kl./s)
SRAW (Standard, Light) (17:9) 4096 × 2160 (59,94, 50, 29,97, 25, 24, 23,98 kl./s)
8K DCI (17:9) 8192 × 4320 (29,97, 25, 24, 23,98 kl./s) 2-3 typy kompresji wewnątrzklatkowej lub Long GOP
8K UHD (16:9) 7680 × 4320 (29,97, 25, 23,98 kl./s) 2-3 typy kompresji wewnątrzklatkowej lub Long GOP12
4K DCI (17:9) 4096 × 2160 (119,9, 100, 59,94, 50, 29,97, 25, 24, 23,98 kl./s) 3 typy kompresji wewnątrzklatkowej lub Long GOP
4K UHD (16:9) 3840 × 2160 (119,9, 100, 59,94, 50, 29,97, 25, 23,98 kl./s) 3 typy kompresji wewnątrzklatkowej lub Long GOP
2K DCI (17:9) 2048 × 1080 (239,76, 200, 119,9, 100, 59,94, 50, 29,97, 25, 24, 23,98 kl./s) kompresja wewnątrzklatkowa lub Long GOP
Full HD (16:9) 1920 × 1080 (239,76, 200, 119,9, 100, 59,94, 50, 29,97, 25, 23,98 kl./s) kompresja wewnątrzklatkowa lub Long GOP
Nagrywanie filmów HDR z szybkością do 59,94p w trybach Normal: 4K DCI/UHD, 2K DCI/UHD, Full HD
Nagrywanie filmów HDR z szybkością do 29,97p w trybach Fine: 4K DCI/UHD, 2K DCI/UHD, Full HD13 - Próbkowanie kolorów (nagrywanie wewnętrzne)8K/ 4K/ 2K/ Full HD - YCbCr4:2:0 lub YCbCr4:2:2 8 bitów lub 10 bitów
- Canon LogNiestandardowy tryb obrazu:
C1: Canon 709
C2: Canon Log 2
C3: Canon Log 3
C4: PQ
C5: HLG
C6: BT.709 Standardowy
C7–C20: zdefiniowane przez użytkownika
Style obrazów: automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, wyraźne szczegóły, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) - Długość filmuMaks. czas trwania: 6 godz. (z wyjątkiem filmów o dużej szybkości klatek). Brak limitu wielkości pliku (4 GB) w przypadku karty sformatowanej w systemie exFAT14
- Filmy z dużą prędkością nagrywaniaFilmy MP4:
4K – DCI 4096 × 2160 / UHD 3840 × 2160 przy 119,9 / 100 kl./s
2K – DCI 2048 × 1080 / UHD 1920 × 1080 przy 239,76 / 200 / 119,9 / 100 kl./s
Full HD 1920 × 1080 przy 239,76 / 200 / 119,9 / 100 kl./s15 - Przechwytywanie klatekMożliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 35,4 MP z filmów 8K DCI
Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 33,2 MP z filmów 8K UHD
Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 8,8 MP z filmów 4K DCI
Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 8,3 MP z filmów 4K UHD
(format HEIF możliwy tylko w przypadku ustawienia HDR PQ)16
Funkcja Dual Shooting (zdjęcie i film):
Wyjście filmowe:
Główny format nagrywania: XF-AVC S YCC420 8-bitowy
Rozmiar nagrywanego filmu: Full HD (Normal) przy 29,97p / 25p (LGOP)
Tryb wyzwalania migawki (format JPEG tylko przy rozdzielczości 8K (7680 × 4320) i współczynniku proporcji obrazu: ok. 16:9):
Duża prędkość (maks. ok. 7,5 kl./s (NTSC), maks. ok. 6,2 kl./s (PAL))
Niska prędkość (maks. ok. 5,0 kl./s (NTSC), maks. ok. 4,1 kl./s (PAL))
Pojedyncze zdjęcia17 - Przepływność / Mb/sCRM:
8K RAW Standard (29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p): ok. 2600 Mb/s
8K RAW Light (59,94p / 50,00p): ok. 2600 Mb/s
8K RAW Light (29,97p): ok. 1670 Mb/s
8K RAW Light (25p): ok. 1400 Mb/s
8K RAW Light (24,00p / 23,98p): ok. 1340 Mb/s
4K SRAW Standard (59,94p): ok. 1860 Mb/s
4K SRAW Standard (50p): ok. 1550 Mb/s
4K SRAW Standard (29,97p): ok. 930 Mb/s
4K SRAW Standard (25,00p / 24,00p / 23,98p): ok. 780 Mb/s
4K SRAW Light (59,94p): ok. 840 Mb/s
4K SRAW Light (50p): ok. 700 Mb/s
4K SRAW Light (29,97p): ok. 420 Mb/s
4K SRAW Light (25,00p / 24,00p / 23,98p): ok. 350 Mb/s
MP4 8K DCI/UHD Normal:
XF-HEVC S YCC422 10 bitów
Kompresja wewnątrzklatkowa wysokiej jakości 24p / 23,98p: ok. 1920 Mb/s
Kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 25p: ok. 1500 Mb/s
Kompresja wewnątrzklatkowa Light 25p: ok. 1000 Mb/s
Standardowa kompresja LGOP 25p: ok. 540 Mb/s
XF-HEVC S YCC420 10 bitów, kompresja standardowa LGOP
29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p: ok. 400 Mb/s
MP4 4K DCI/UHD z niską/normalną kompresją (nadpróbkowanie od 8K / bez nadpróbkowania):
XF-HEVC S YCC422 10 bitów, standardowa kompresja LGOP
29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p: ok. 135 Mb/s
XF-HEVC / XF-AVC S S YCC420 10 bitów / 8 bitów, standardowa kompresja LGOP
29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p: ok. 100 Mb/s
XF-AVC S YCC422 10 bitów
Kompresja wewnątrzklatkowa wysokiej jakości 25p: ok. 500 Mb/s
Kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 25p: ok. 375 Mb/s
Kompresja wewnątrzklatkowa Light 25p: ok. 250 Mb/s
Kompresja standardowa LGOP 29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p: ok. 150 Mb/s
MP4 4K DCI/UHD kompresja normalna (bez nadpróbkowania):
XF-HEVC S YCC422 10 bitów, standardowa kompresja LGOP
119,9p / 100p: ok. 450 Mb/s
59,94p/50,00p: ok. 225 Mb/s
XF-HEVC / XF-AVC S S YCC420 10 bitów / 8 bitów, standardowa kompresja LGOP
119,9p / 100p: ok. 300 Mb/s
59,94p/50,00p: ok. 150 Mb/s
XF-AVC S YCC422 10 bitów
Kompresja wewnątrzklatkowa wysokiej jakości 50p: ok. 1000 Mb/s
Kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 100p: ok. 1500 Mb/s
Kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 50p: ok. 750 Mb/s
Kompresja wewnątrzklatkowa Light 100p: ok. 1000 Mb/s
Kompresja wewnątrzklatkowa Light 50p: ok. 500 Mb/s
Standardowa kompresja LGOP 100p: ok. 500 Mb/s
Standardowa kompresja LGOP 50p: ok. 250 Mb/s
MP4 2K DCI/ Full HD z niską/normalną kompresją (nadpróbkowanie od 4K/bez nadpróbkowania):
XF-HEVC S YCC422 10 bitów, standardowa kompresja LGOP
59,94p / 50,00p / 29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p: ok. 50 Mb/s
XF-HEVC / XF-AVC S S YCC420 10 bitów / 8 bitów, standardowa kompresja LGOP
59,94p / 50,00p / 29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p: ok. 35 Mb/s
XF-AVC S YCC422 10 bitów
Kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 25p / 50p: ok. 125/250 Mb/s
Kompresja standardowa 59,94p / 50,00p / 29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p: ok. 50 Mb/s
MP4 2K DCI/UHD kompresja normalna (bez nadpróbkowania):
XF-HEVC S YCC422 10 bitów, standardowa kompresja LGOP
239,76p / 200p: ok. 200 Mb/s
119,88p / 100p: ok. 100 Mb/s
XF-HEVC / XF-AVC S S YCC420 10 bitów / 8 bitów, standardowa kompresja LGOP
239,76p / 200p: ok. 140 Mb/s
119,88p / 100p: ok. 70 Mb/s
XF-AVC S YCC422 10 bitów
Kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 200p: ok. 1000 Mb/s
Kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 100p: ok. 500 Mb/s
Standardowa kompresja LGOP 200p: ok. 200 Mb/s
Standardowa kompresja LGOP 100p: ok. 100 Mb/s
Filmy proxy (2K-DCI Normal / Full HD Normal)
XF-HEVC S YCC420 10 bitów / XF-AVC S YCC420 8 bitów, kompresja standardowa LGOP
59,94p/50p/29,97p/25p/24p/23,98p: ok. 16 Mb/s
XF-HEVC S YCC420 10 bitów / XF-AVC S YCC420 8 bitów, kompresja Light LGOP
59,94p/50p/29,97p/25p/24p/23,98p: ok. 9 Mb/s - Nagrywanie na dwóch kartachTak (w tym nagrywanie w trybie proxy)
- MikrofonWbudowany mikrofon mono (48 kHz, 24/16 bitów × 2 kanały)
Format dźwięku:
LPCM / 24 bity / 4 kanały
AAC / 16 bitów / 2 kanały - Wyświetlacz HDMIWyjście tylko do monitora zewnętrznego (wyjście dla obrazów i informacji o obrazie, zapis obrazów na karcie)
Ekran aparatu i wyjście monitora zewnętrznego (jednoczesne nagrywanie w aparacie i na zewnętrznym rejestratorze, ekran aparatu pokazuje obrazy z informacjami o obrazie)18 - Wyjście HDMINagrywanie 8K RAW lub 4K SRAW ProRes przez HDMI19
4K (DCI) 59,94p / 50p / 29,97p / 25p / 24p / 23,98p,
4K (UHD) 59,94p / 50p / 29,97p / 25p / 23,98p,
Full HD 59,94p / 60i / 59,94i / 50p / 50i
480p 59,94p
576p 50p
Nieskompresowane YCbCr 4:2:2, 10-bitowe, możliwość przesyłania dźwięku przez złącze HDMI - Regulacja ostrościDual Pixel Intelligent AF z wykrywaniem twarzy i oczu oraz AF ze śledzeniem (ludzi, zwierząt i pojazdów), filmowy Serwo AF, ręczne ustawianie ostrości
- Czułość ISOAutomatyczna: 100–25600, H: do 51200 (przy wyłączonym obrazie niestandardowym)
Ręczna: 100–25600, H: do 51200 (przy wyłączonym obrazie niestandardowym)
Inne funkcje
- Opcje siecioweFunkcje komunikacyjne:
- Sieć Wi-Fi: FTP, FTPS, SFTP, EOS Utility, image.canon, synchronizacja czasu między aparatami, Camera Connect, usługi przesyłania strumieniowego, Content Transfer Professional, fotografowanie sprzężone, interfejs CCAPI
- Bluetooth: Camera Connect, BR-E1
- USB: EOS Utility, Camera Connect, Content Transfer Professional, rozmowy wideo / strumieniowanie (UVC / UAC)
- Ethernet: FTP, FTPS, SFTP, EOS Utility, synchronizacja czasu między aparatami, interfejs CCAPI
Jednoczesne korzystanie z funkcji komunikacyjnych:
- FTP (bezprzewodowa sieć LAN) + EOS Utility (bezprzewodowa sieć LAN)
- FTP (przewodowa sieć LAN) + EOS Utility (przewodowa sieć LAN)
- FTP (bezprzewodowa sieć LAN) + EOS Utility (USB)
- FTP (przewodowa sieć LAN) + EOS Utility (USB) - Etykieta metadanychInformacje o prawach autorskich użytkownika (możliwość ustawienia w aparacie)
Ocena obrazu (0–5 gwiazdek)
Dane IPTC (zapisane za pomocą EOS Utility)
Dane IPTC (za pośrednictwem aplikacji CTP)
IPTC IIM (za pośrednictwem aplikacji CTP)
NewsML-G2 (metadane wiadomości) (za pośrednictwem aplikacji CTP)
Transfer obrazów z opisem (opisy rejestrowane w EOS Utility)
Dane wykrywania rozmazania/rozmycia obrazu20 - Panel LCD / podświetlenieTak / tak
- Odporność na pył/wilgoćTak21
- Notatka głosowaTak
- Inteligentny czujnik orientacjiTak
- Powiększenie przy odtwarzaniu1,5x do 10x w 15 stopniach / na obrazie o wysokiej rozdzielczości (obraz skalowany w górę): 1,5x do 35x (22 poziomy)
- Tryby wyświetlania(1) Pojedynczy obraz
(2) Pojedynczy obraz z informacjami (2 poziomy)
Podstawowe informacje o obrazie (czas naświetlania, przysłona, czułość ISO i jakość obrazu)
Szczegółowe – informacje o obrazie (czas naświetlania, przysłona, czułość ISO, pomiar obrazu, jakość i rozmiar pliku), informacje o obiektywie
Histogram jasności i RGB, monitor kształtu fali (tylko tryb filmowy), balans bieli, styl obrazów, przestrzeń kolorów i redukcja szumów, korekcja optyczna obiektywu, informacje GPS, informacje IPTC
(3) Indeks 4 obrazów
(4) Indeks 9 obrazów
(5) Indeks 36 obrazów
(6) Indeks 100 obrazów
(7) Przeskok wyświetlania (1 obraz, 10 obrazów, 100 obrazów, początek serii zdjęć, wg dat, wg folderów, tylko filmy, tylko zdjęcia, zdjęcia chronione, wg ocen)
(8) Edycja filmu
(9) Obróbka obrazów RAW
(10) Ocena - Pokaz slajdówWybór obrazu: wszystkie, wg daty, wg folderu, filmy, zdjęcia, chronione obrazy lub wg oceny
Czas odtwarzania: 1/2/3/5/10 lub 20 s
Powtórzenia: wł./wył. - HistogramJasność: tak RGB: tak
- Alarm prześwietleniaTak
- Usuwanie obrazówWybierz i usuń obrazy / Wybierz zakres / wszystkie obrazy w folderze / wszystkie obrazy na karcie / wszystkie znalezione obrazy (tylko podczas wyszukiwania obrazów), obrazy przesyłane przez FTP
- Ochrona obrazów przed usunięciemOchrona przed usunięciem wybranych obrazów / wybranego zakresu / wszystkich obrazów w folderze / Wyłączenie ochrony wszystkich obrazów w folderze / wszystkich obrazów na karcie / Wyłączenie ochrony wszystkich obrazów na karcie / wszystkich znalezionych obrazów / Wyłączenie ochrony wszystkich znalezionych obrazów (tylko podczas wyszukiwania obrazów)
- Samowyzwalacz2 lub 10 s
- Kategorie menu(1) Menu fotografowania
(2) Menu AF
(3) Menu przeglądania
(4) Funkcja komunikacji (sieć)
(5) Ustawienia funkcji (menu ustawień)
(6) Ustawienia własne
(7) Menu funkcji niestandardowych
(8) Moje menu - Języki obsługi menu29 języków: angielski, niemiecki, francuski, niderlandzki, duński, portugalski, fiński, włoski, norweski, szwedzki, hiszpański, grecki, rosyjski, polski, czeski, węgierski, wietnamski, hinduski, rumuński, ukraiński, turecki, arabski, tajski, chiński uproszczony, chiński tradycyjny, koreański, malajski, indonezyjski i japoński
- Aktualizacja oprogramowania układowegoMożliwość aktualizacji przez użytkownika za pomocą aplikacji Camera Connect lub EOS Utility (aparat, obiektyw, zewnętrzna lampa błyskowa Speedlite, pilot BLE, adapter obiektywu, adapter zaawansowanego zoomu, akcesoria zgodne ze stopką wielofunkcyjną)
Interfejs
- KomputerZłącze SuperSpeed Plus USB 3.2 Gen 2 USB Type-C®
- Wi-Fi
- InnyWyjście HDMI (typ A, HDMI-CEC nie jest obsługiwane), wejście mikrofonu zewnętrznego (stereo minijack), gniazdo słuchawkowe (stereo minijack), złącze typu N3 (złącze zdalnego sterowania), złącze PC Sync.
GPS:
Satelity GPS (USA)
Satelity GLONASS (Rosja)
Satelity MICHIBIKI Quasi-Zenith (Japonia)
Drukowanie bezpośrednie
- PictBridgeNieobsługiwane
Miejsce na dane
- Typ1x karta CFexpress typ B o maksymalnej pojemności 2 TB (zgodność z CFexpress 2.0 i VPG400)
1 karta SD/SDHC/SDXC i UHS-II
Obsługiwane systemy operacyjne
- KomputerWindows 10 i Windows 11 (tryb tabletu nie jest obsługiwany)
- MacintoshmacOS 12 / 13 / 14
Oprogramowanie
- Przetwarzanie obrazówDigital Photo Professional 4.19.10 lub nowsza wersja
Aplikacja mobilna Digital Photo Professional Express 1.10.10 lub nowsza wersja (tylko iOS) - InnyEOS Utility 3.18.10 lub nowsza wersja (w tym Remote Capture), Picture Style Editor, EOS Lens Registration Tool, EOS Web Service Registration Tool oraz aplikacje Canon Camera Connect 3.2.10 lub nowsza (iOS/Android) i Content Transfer Professional (iOS/Android).
Źródło zasilania
- AkumulatoryAkumulator litowo-jonowy LP-E6P (dostarczony)24
- Żywotność akumulatora
- Wskaźnik poziomu naładowania6 poziomów + wartość procentowa
- Oszczędzanie energiiZasilanie wyłączane po 30 sekundach, 1, 3, 5, 10 lub 30 min
- Zasilanie i ładowarki
Akcesoria
- ObiektywyWszystkie obiektywy RF i RF-S (EF i EF-S za pomocą adapterów obiektywu)
- Adaptery obiektywówADAPTER EF DO EOS R, ADAPTER EF DO EOS R Z PIERŚCIENIEM STEROWANIA, ADAPTER EF DO EOS R z uchwytem filtra wsuwanego
- Lampa błyskowaCanon Speedlite (EL-129, EL-100, 90EX, 220EX, 270EX, 270EX II, 320EX, 380EX, 420EX, 430EX, 430EX II, 430EX III 470EX-AI, 550EX, 580EX30, 580EX II31, 600EX32, 600EX-RT33, 600EX-II-RT34, Macro-Ring-Lite MR-14EX, Macro Ring Lite MR-14EX II, Macro Twin Lite MT-24EX, Macro Twin Lite MT-26EX, wyzwalacze lamp błyskowych: Speedlite Transmitter ST-E2, Speedlite Transmitter ST-E3-RT35, Speedlite Transmitter ST-E3-RT V236, Speedlite Transmitter ST- E10)
- Uchwyt pionowy
- Pilot zdalnego sterowania / zdalny spust migawkiElektroniczny wężyk spustowy RS-80N3, elektroniczny wężyk spustowy z programatorem czasowym TC-80N3, pilot zdalnego sterowania z gniazdem typu N3, lampa błyskowa Speedlite 600EX-II-RT. Pilot Bluetooth Speedlite EL-1 i BR-E1
- InneOdbiornik GPS GP-E241 (kompas cyfrowy nieobsługiwany), muszla oczna ER-KE, adapter stopki wielofunkcyjnej AD- E1, stereofoniczny mikrofon kierunkowy do stopki wielofunkcyjnej DM-E1D (Mic), adapter stopki wielofunkcyjnej do złącza smartfona AD-P1 dla systemu Android, mikrofon stereo DM-E1 / DM-E100, adapter mikrofonu Tascam XLR CA-XLR2d-C, mała osłona przeciwdeszczowa ERC-R5S, duża osłona przeciwdeszczowa ERC-R5L, tkanina ochronna PC-E1, pasek na rękę E2, osłona stopki ER-SC1, osłona stopki ER-SC2, osłona stopki ER-SC3, uchwyt statywu HG-100TBR42, kabel interfejsu IFC-100U, kabel interfejsu IFC-400U
Parametry fizyczne
- Konstrukcja korpusuKorpus i obudowa ze stopu magnezu; niektóre elementy wykonano z poliwęglanu z włóknem szklanym
- Środowisko pracy0–40°C, wilgotność do 85%
- Wymiary (szer. × wys. × dł.)Około 138,5 × 101,2 × 93,5 mm
- Masa (sam korpus)Około 656 g (746 g z kartą i baterią)
Adobe jest znakiem towarowym firmy Adobe Systems Incorporated.
Microsoft i Windows są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Microsoft Corporation w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach.
App Store i macOS są znakami towarowymi firmy Apple Inc., zarejestrowanymi w Stanach Zjednoczonych i innych krajach.
Google Play i Android są znakami towarowymi firmy Google LLC.
IOS jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Cisco w Stanach Zjednoczonych i innych krajach, a jego użycie odbywa się na podstawie licencji.
QR Code jest znakiem towarowym firmy Denso Wave Inc.
CFexpress jest znakiem towarowym CFA (CompactFlash Association).
HDMI, logo HDMI i High-Definition Multimedia Interface są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy HDMI Licensing LLC.
USB Type-C® i USB-C® są zastrzeżonymi znakami towarowymi USB Implementers Forum.
Logo Wi-Fi CERTIFIED i oznaczenie Wi-Fi Protected Setup są znakami towarowymi Wi-Fi Alliance.
Znak słowa i logo Bluetooth® są zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Bluetooth SIG, a wykorzystanie ich przez firmę Canon Inc. odbywa się na mocy licencji. Inne znaki towarowe i nazwy handlowe należą do ich prawnych właścicieli.
Wszystkie inne znaki towarowe należą do ich prawnych właścicieli.
Microsoft i Windows są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Microsoft Corporation w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach.
App Store i macOS są znakami towarowymi firmy Apple Inc., zarejestrowanymi w Stanach Zjednoczonych i innych krajach.
Google Play i Android są znakami towarowymi firmy Google LLC.
IOS jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Cisco w Stanach Zjednoczonych i innych krajach, a jego użycie odbywa się na podstawie licencji.
QR Code jest znakiem towarowym firmy Denso Wave Inc.
CFexpress jest znakiem towarowym CFA (CompactFlash Association).
HDMI, logo HDMI i High-Definition Multimedia Interface są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy HDMI Licensing LLC.
USB Type-C® i USB-C® są zastrzeżonymi znakami towarowymi USB Implementers Forum.
Logo Wi-Fi CERTIFIED i oznaczenie Wi-Fi Protected Setup są znakami towarowymi Wi-Fi Alliance.
Znak słowa i logo Bluetooth® są zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Bluetooth SIG, a wykorzystanie ich przez firmę Canon Inc. odbywa się na mocy licencji. Inne znaki towarowe i nazwy handlowe należą do ich prawnych właścicieli.
Wszystkie inne znaki towarowe należą do ich prawnych właścicieli.
- Skuteczność stabilizacji obrazu odchylenia, pochylenia i przechylenia w oparciu o standard CIPA 2024 z obiektywem RF 24-105mm F2.8 L IS USM Z przy ogniskowej 105 mm
- Dostępność obszarów AF zależy od używanego obiektywu. Szczegółowe informacje na temat obiektywów można znaleźć w części [Informacje dodatkowe] dotyczącej modelu [EOS R1] na stronie „https://cam.start.canon”.
- Warunki pracy AF przy najsłabszym oświetleniu: obiektyw z przysłoną f/1,2, środkowy punkt AF, tryb One-Shot AF, temperatura 23°C, czułość ISO 100. Z wyjątkiem obiektywów RF z powłoką rozmycia odśrodkowego (DS).
- Dostępne tylko w przypadku zdjęć i migawki elektronicznej. Jeśli rozmiar osoby na ekranie jest mały lub jeśli część obiektu jest ukryta bądź wiele obiektów jest stłoczonych razem, dokładność identyfikacji może się zmniejszyć.
- Zalecany wskaźnik ekspozycji. Rozszerzone szybkości czułości ISO nie są dostępne po ustawieniu opcji [Fotografowanie HDR (PQ): HDR PQ].
- W przypadku obiektywu 50 mm ustawionego na nieskończoność; -1 m-1 dpt
- Działanie funkcji AF przy słabym oświetleniu zostanie ograniczone po włączeniu funkcji ograniczania spadków do niskich prędkości nagrywania.
- W przypadku użycia lampy błyskowej Speedlite EL/EX i ustawienia opcji [Priorytet szybkości synchronizacji: włączony]
- Zgodnie ze standardami testowania firmy Canon z kartą CFexpress/SD oraz w trybie Servo AF do wykonywania serii zdjęć z maksymalną szybkością można używać tylko obiektywów RF i niektórych obiektywów EF. Szybkość serii zdjęć może zostać zmniejszona przez obiektyw, czas naświetlania, przysłonę, lampę błyskową, rodzaj fotografowanego obiektu i jasność (na przykład podczas fotografowania w ciemnym miejscu). Szybkość serii zdjęć jest wolniejsza w przypadku wykrycia migotania, nawet jeśli funkcja fotografowania bez migotania jest wyłączona. Więcej informacji można znaleźć w Podręczniku użytkownika na stronie „https://cam.start.canon”
- Obsługiwane obrazy: obrazy JPEG/HEIF, obrazy skalowane w górę można kadrować. Następujące obrazy nie mogą być skalowane w górę w aparacie: zdjęcia RAW/C-RAW, zdjęcia wykonane aparatem innego modelu, zdjęcia o zmienionym rozmiarze lub wykadrowane aparatem, komputerem bądź innym urządzeniem, zdjęcia skalowane w górę w aparacie, Rozmiar zdjęcia: inny niż L, [Kadrowanie/format obrazu]: inny niż pełna klatka, zdjęcia wykonane z przyciętym kadrem przy użyciu obiektywu RF-S lub EF-S, zdjęcia przechwycone z filmów, zdjęcia wykonane z ustawieniem [Dual shooting (zdjęcie i film): Wł.] Przetwarzanie obrazów może trochę potrwać. Fotografowanie nie jest możliwe do momentu zakończenia przetwarzania obrazu.
- Nagrywanie jest możliwe tylko w przypadku korzystania z karty CFexpress.
- 8K UHD 4K UHD i Full HD to 94% pokrycia obszaru obrazu w poziomie, RAW, SRAW, 8K DCI, 4K DCI i 2K DCI to 100%, tryb kadrowania filmów DCI to 62,1%, a tryb kadrowania filmów UHD/HD to 58,1% obszaru w poziomie.
- Tryb filmowania HDR nie jest dostępny podczas nagrywania filmów RAW. Jeśli temperatura wewnętrzna aparatu stanie się zbyt wysoka, maksymalny czas nagrywania zostanie skrócony.
- Jeśli temperatura wewnętrzna aparatu stanie się zbyt wysoka, maksymalny czas nagrywania zostanie skrócony.
- Przy ustawieniu [Duża szybkość klatek: wyłączona] film jest nagrywany z dźwiękiem i odtwarzany z rzeczywistą prędkością. Przy ustawieniu [Duża szybkość klatek: włączona] dźwięk nie jest nagrywany, a film jest odtwarzany w zwolnionym tempie z prędkością 29,97 kl./s (NTSC) / 25,00 kl./s (PAL). Do nagrywania można używać tylko kart w formacie exFAT (nagrywanie na kartach w formacie FAT32 nie jest możliwe).
- Aparat nie może kadrować zdjęć z filmów RAW i filmów nagranych przy ustawieniu [Zdjęcie niestandardowe: Wł.]. Zmiana rozmiaru lub kadrowanie w aparacie oraz skalowanie w górę w aparacie nie są dostępne w przypadku zdjęć przechwyconych poklatkowo.
- Nagrywanie filmu nie zatrzymuje się podczas robienia zdjęć. Filmy są zapisywane na karcie 1, a zdjęcia na karcie 2 (do każdego gniazda musi być włożona karta). Ustawienia podczas nagrywania filmu są stosowane do zdjęć. AF/AE działa z ustawieniami odpowiednimi do nagrywania filmów. Tonacja kolorów może różnić się od tonacji zwykłych zdjęć w zależności od czasu wykonania zdjęcia. Mogą obowiązywać dodatkowe ograniczenia. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z Podręcznikiem użytkownika. (https://cam.start.canon)
- HDMI CEC nie jest obsługiwane.
- 8K i 4K ProRes RAW: kompatybilność z zewnętrznymi rejestratorami można sprawdzić na stronach odpowiednich producentów.
- W przypadku niektórych scen lub obiektów wykrywanie rozmycia/nieostrości może nie być wykonywane lub wyniki mogą być niedokładne. Oceniane są tylko obrazy JPEG lub HEIF i tylko wtedy, gdy aparat jest ustawiony na korzystanie z elektronicznej migawki i wykrywanie osób lub oczu.
- Mimo że aparat jest odporny na kurz i wodę, nie może całkowicie zapobiec przedostawaniu się kurzu i kropelek wody do wnętrza. Aby zapewnić odpowiednią szczelność przed warunkami atmosferycznymi, należy używać dołączonej osłony stopki, chyba że w stopce wielofunkcyjnej umieszczono akcesorium z odpowiednim uszczelnieniem.
- Pasmo 6 GHz dotyczy tylko infrastruktury, a punkt dostępowy aparatu nie jest obsługiwany.
- W niektórych krajach lub regionach mogą obowiązywać ograniczenia dot. używania Wi-Fi.
- Nie można używać akumulatora LP-E6. Zaleca się zastosowanie akumulatora LP-E6P. W przypadku korzystania z akumulatora LP-E6NH/LP-E6N nie można korzystać z funkcji sieciowych (Wi-Fi/Ethernet) ani akcesoriów do wielofunkcyjnej stopki, które wymagają dużego zasilania z aparatu. Fotografowanie seryjne z buforowaniem, wyjście HDMI RAW i funkcja dual shooting (zdjęcia i filmy) nie są dostępne. Prędkość zdjęć seryjnych może się obniżyć. Podczas nagrywania filmów rozdzielczość, jakość obrazu i liczba klatek na sekundę są ograniczone. Szczegóły można znaleźć w sekcji poświęconej dodatkowym informacjom dotyczącym aparatu EOS R5 Mark II na stronie internetowej firmy Canon (http://cam.start.canon).
- Na podstawie standardu Camera & Imaging Products Association przy użyciu akumulatorów i karty pamięci dostarczonych z aparatem, chyba że określono inaczej. W trybie oszczędzania energii.
- Na podstawie standardu Camera & Imaging Products Association przy użyciu akumulatorów i karty pamięci dostarczonych z aparatem, chyba że określono inaczej. W trybie oszczędzania energii.
- Nie można używać adaptera DR-E6. Nie można używać kombinacji adaptera DR-E6P i akumulatora PD-E1. Nie można używać zestawu zasilającego AC ACK-E6.
- Jeśli obawiasz się o zużycie mocy akumulatora podczas zasilania, zalecane jest użycie zasilacza USB PD-E2 o dużej mocy.
- W celu zachowania odporności na warunki atmosferyczne należy używać adaptera stopki wielofunkcyjnej AD- E1.
- W celu zachowania odporności na warunki atmosferyczne należy używać adaptera stopki wielofunkcyjnej AD- E1.
- W celu zachowania odporności na warunki atmosferyczne należy używać adaptera stopki wielofunkcyjnej AD- E1.
- W celu zachowania odporności na warunki atmosferyczne należy używać adaptera stopki wielofunkcyjnej AD- E1.
- W celu zachowania odporności na warunki atmosferyczne należy używać adaptera stopki wielofunkcyjnej AD- E1.
- W celu zachowania odporności na warunki atmosferyczne należy używać adaptera stopki wielofunkcyjnej AD- E1.
- W celu zachowania odporności na warunki atmosferyczne należy używać adaptera stopki wielofunkcyjnej AD- E1.
- W celu zachowania odporności na warunki atmosferyczne należy używać adaptera stopki wielofunkcyjnej AD- E1.
- Gdy uchwyt pionowy BG-R20 jest używany z akumulatorem LP-E6NH/LP-E6N, nie można korzystać z łączności sieciowej (Wi-Fi/Ethernet) i akcesoriów aparatu przeznaczonych do stopki wielofunkcyjnej, które wymagają znacznego zasilania z aparatu. Fotografowanie seryjne z buforowaniem, wyjście HDMI RAW i wykonywanie zdjęć podczas nagrywania filmów nie są dostępne. Szybkość zdjęć seryjnych może być niższa. W przypadku filmów ograniczenia dotyczą rozdzielczości, rozmiaru (jakości) nagrywania i liczby klatek na sekundę.
- Gdy uchwyt pionowy BG-R20EP jest używany z akumulatorem LP-E6NH/LP-E6N, nie można korzystać z łączności sieciowej (Wi-Fi/Ethernet) i akcesoriów aparatu przeznaczonych do stopki wielofunkcyjnej, które wymagają znacznego zasilania z aparatu. Fotografowanie seryjne z buforowaniem, wyjście HDMI RAW i wykonywanie zdjęć podczas nagrywania filmów nie są dostępne. Szybkość zdjęć seryjnych może być niższa. W przypadku filmów ograniczenia dotyczą rozdzielczości, rozmiaru (jakości) nagrywania i liczby klatek na sekundę. Funkcja przewodowej sieci LAN nie jest dostępna w przypadku korzystania z uchwytu pionowego BG-R20EP z aparatami wprowadzonymi na rynek przed lipcem 2024 r. Może być używany tylko jako uchwyt.
- Funkcja wentylatora chłodzącego nie jest dostępna, gdy wentylator chłodzący CF-R20EP jest używany z LP-E6NH/LP-E6N. Ponadto nie można korzystać z łączności sieciowej (Wi-Fi/Ethernet) i akcesoriów aparatu przeznaczonych do stopki wielofunkcyjnej, które wymagają znacznego zasilania z aparatu. Fotografowanie seryjne z buforowaniem, wyjście HDMI RAW i wykonywanie zdjęć podczas nagrywania filmów nie są dostępne. Szybkość zdjęć seryjnych może być niższa. W przypadku filmów ograniczenia dotyczą rozdzielczości, rozmiaru (jakości) nagrywania i liczby klatek na sekundę. Wentylatora chłodzącego CF-R20EP nie można używać z aparatami, które zostały wprowadzone na rynek przed lipcem 2024 r. Wentylator chłodzący może wydawać dźwięki mechaniczne, które będą słyszalne na nagraniach. W takim przypadku należy ustawić prędkość wentylatora na [Low/Niska] lub [Off/Wył.].
- Mogą obowiązywać pewne ograniczenia. Więcej informacji można znaleźć w Podręczniku użytkownika na stronie „https://cam.start.canon”
- Nie można połączyć za pomocą kabla interfejsu. Wymagany jest adapter wielofunkcyjnej stopki AD-E1.
- Całkowita waga aparatu, obiektywu, mikrofonu i innych akcesoriów nie powinna przekraczać 1 kg. Niektóre obiektywy mogą blokować w środowisku fotografowania dźwięk z zewnętrznych mikrofonów, co może uniemożliwić prawidłowe przechwytywanie dźwięku.