Fotograf artystyczny Chris Ward często powraca do tej samej sceny – takiej jak to drzewo sfotografowane na południe od Lincoln w Anglii – aby uchwycić wpływ warunków nieba i roślin uprawnych na obraz. – W tym przypadku niebo było bezchmurne i zamglone, a na polu było ściernisko po niedawnych żniwach – mówi. Chris prześwietlił niebo i pole, aby uzyskać bardziej przejrzystą kompozycję. – Negatywna przestrzeń pomaga odizolować drzewo, a żywopłot tworzy silną linię horyzontu, która oddziela niebo od pola – dodaje. Zdjęcie zrobione aparatem Canon EOS R6 z obiektywem Canon RF 24-105mm F4L IS USM, 105 mm, 1/330 s, f/11 i ISO 100. © Chris Ward
Postrzeganie kolorów jest silnie powiązane z emocjami. Istnieją teorie psychologiczne na temat wpływu różnych kolorów na ludzi. Różni się to w zależności od kultury, ale kolory zielony i niebieski często uważa się za uspokajające, natomiast czerwony i pomarańczowy stymulują, a nawet mogą sprawiać, że odczuwamy głód. Koncepcje te wpływają na nasze decyzje o tym, co ubieramy i jak dekorujemy mieszkania, a w odniesieniu do fotografii wpływają na to, jakie zdjęcie robimy.
Nie wszyscy jednak postrzegają kolory w ten sam sposób. Brytyjski artysta fotograf Chris Ward urodził się z deuteranopią, co oznacza, że ma trudności z dostrzeganiem odcieni zieleni. Odkrył, że jego wzrok jest lepiej dostosowany do rozpoznawania wyraźnych szczegółów, subtelnych kontrastów i zróżnicowanej faktury niż w przypadku innych osób, co dobrze mu służy i pozwala osiągnąć pozycję specjalisty w dziedzinie obrazów monochromatycznych.