Chloe Gunning jest jedną z najpopularniejszych vlogerek podróżniczych w Wielkiej Brytanii. Pracowała w przemyśle muzycznym – dla niezależnej stacji radiowej i za kulisami telewizyjnego programu prezentującego talenty – ale w 2014 roku zdecydowała, że nadszedł czas na zmianę. Zajęła się odkrywaniem świata za pomocą aparatu, tworzeniem bloga i vloga pod pseudonimem Wanderlust Chloe oraz udostępnianiem historii, wskazówek i obrazów z całego świata.
Do tej pory Chloe używała aparatu Canon EOS M50 (czyli poprzednika modelu Canon EOS M50 Mark II). „Uwielbiałam używać go przy tworzeniu bloga podróżniczego” – mówi. „To świetny, mały, uniwersalny i łatwy w użyciu zestaw cechujący się dobrą jakością. Jego najlepszą cechą jest wygoda pracy w podróży. Ma też odchylany ekran, który idealnie nadaje się do vlogowania i tworzenia selfie.
Przed rozpoczęciem filmowania przewodnika podróżniczego w angielskim mieście Bristol Chloe zapoznała się z system EOS R firmy Canon. System R jest przeznaczony dla twórców, którzy zawsze szukają nowych sposobów prezentowania materiałów. Umożliwia vlogerom i influencerom korzystanie z coraz większej gamy wysokiej jakości obiektywów RF, w tym najnowszego modelu z rodziny Canon RF, czyli Canon RF 16mm F2.8 STM. Ten nowy, ultraszerokokątny obiektyw RF umożliwia uchwycenie rozległej perspektywy i ma jasną przysłonę f/2,8, co przekłada się na wiele twórczych możliwości.
Chloe sfilmowała swój miejski vlog pełnoklatkowym aparatem Canon EOS R6, ale ważący zaledwie 165 g obiektyw Canon RF 16mm F2.8 STM spisałby się idealnie także w przypadku podstawowych aparatów z systemu EOS R, takich jak mały i lekki model Canon EOS RP.
NAGRYWANIE VLOGÓW
Szeroka perspektywa na świat: vlogerka podróżnicza Chloe Gunning testuje obiektyw Canon RF 16mm F2.8 STM
Ultraszeroki kąt
Obiektyw Canon RF 16mm F2.8 STM ma wiele zalet, jeśli chodzi o vlogowanie. Bardzo szeroki kąt widzenia ułatwia uchwycenie otoczenia podczas robienia selfie. „Uwielbiam używać superszerokokątnego obiektywu do rejestrowania vlogów. Na jednym ujęciu można sporo pokazać” – potwierdza Chloe. „Mogę opowiadać wspaniałe historie wizualne, gdy widzowie widzą w kadrze to, o czym mówię”.
„Sprawdziło się to szczególnie podczas rejsu statkiem w Bristolu” – wyjaśnia. „Kilka razy siedziałam z boku statku i filmowałam samą siebie, obserwując okolicę i przemawiając do odbiorców. Ten ultraszerokokątny obiektyw rejestrował sporą część otoczenia, w tym rzędy kolorowych domów, okręt SS Great Britain i przepływające łodzie”.
Tak szeroki kadr przydaje się także w stosunkowo ciasnych miejscach, np. przy tworzeniu vlogów w sypialni lub kuchni, gdy nie można się cofnąć, aby ukazać szerszą perspektywę. Obiektyw szerokokątny, taki jak Canon RF 16mm F2.8 STM, pozwala uchwycić jak największą część sceny.
Obiektyw szerokokątny jest często najlepszym rozwiązaniem w przypadku fotografii krajobrazowej. Chloe przekonała się o tym, podczas filmowania panoramy Bristolu. „Świetnie się spisał, gdy filmowałam z Obserwatorium Clifton i wokół mostu wiszącego Clifton” – mówi. „Udało mi się pokazać cały most, wąwóz Avon i panoramę miasta na jednym ujęciu. To rozległy obszar, więc szeroki kąt tego obiektywu bardzo się przydał”.
Konstrukcja ułatwiająca podróżowanie
W przypadku sesji w Bristolu Chloe podpięła do aparatu EOS R6 uchwyt statywowy Canon HG-100TBR, który ułatwia filmowanie jedną ręką, a po rozłożeniu może służyć jako ministatyw.
Obiektyw Canon RF 16mm F2.8 STM ma mechanizm AF z niemal bezgłośnym silnikiem krokowym (STM), dzięki czemu doskonale nadaje się do nagrywania filmów aparatem lub rejestrowania dźwięków otoczenia. Aby jakość nagrywanego dźwięku była optymalna, Chloe zamontowała kompaktowy mikrofon stereo Canon DM-E100 na gorącej stopce aparatu. Mikrofon można podłączyć do gniazda audio 3,5 mm w aparacie. W razie potrzeby można go również zamontować na uchwycie statywowym HG-100TBR, który ma specjalny uchwyt mikrofonu. Dzięki temu do gorącej stopki można podłączać inne akcesoria.
Chloe przekonała się, że obiektyw RF 16mm F2.8 STM jest bardzo łatwy w obsłudze nawet w przypadku korzystania z pełnoklatkowego modelu EOS R6. „Z radością zauważyłam, że istnieje wiele funkcji konfiguracyjnych zbliżonych do tych, które znam z aparatu EOS M50” – dodaje. „Znalezienie odpowiednich ustawień w menu było proste, ponieważ są one rozmieszczone w podobny sposób”.
Jeśli chodzi o dostępność funkcji, zdaniem Chloe model EOS R6 był „krokiem naprzód w stosunku do dotychczas używanego sprzętu”. Wszystkie aparaty z systemu EOS R firmy Canon mają szerokie mocowanie RF, które umożliwia szybszą komunikację między aparatem a obiektywem, minimalizuje drgania aparatu i zapewnia więcej twórczych możliwości. Ponadto obiektywy RF nowej generacji mają lepsze parametry pracy w słabym oświetleniu i zaawansowany autofokus, dzięki czemu można rejestrować niesamowite materiały w różnych lokalizacjach – o każdej porze dnia i nocy.
Szybki i uniwersalny
Chloe nagrała aparatem różne materiały, w tym także przebitki, aby wizualnie opisać przebieg dnia. „Bristol znakomicie nadaje się do tworzenia tego typu materiałów. Ma wiele różnych miejsc, w tym nabrzeże, kolorową sztukę uliczną, zatłoczone targowiska, punkty gastronomiczne i słynne panoramy wąwozu wokół Clifton. Chciałam stworzyć vlog, który będzie doskonałym wprowadzeniem dla osób, które pierwszy raz odwiedzają to miasto”.
Cześć wnętrz, w których filmowała Chloe, była stosunkowo ciemna, ale jasna maksymalna przysłona obiektywu Canon RF 16mm F2.8 STM i doskonałe parametry pracy aparatu EOS R6 dały jej więcej możliwości działania. „Nagrywanie z przysłoną f/2,8 sprawiło, że obraz był jaśniejszy, bardziej wyraźny i mniej zaszumiony. Przydało się to również w przypadku niektórych zdjęć zrobionych tego dnia. Mniejsza ilość ziarna widocznego na obrazie ułatwia edycję”.
Obiektyw RF 16mm F2.8 STM pozwala ustawiać ostrość już od 13 cm, co zwiększa wszechstronność vlogowania. „Bardzo podoba mi się to, że choć obiektyw jest bardzo szerokokątny, mogę ustawiać ostrość z tak małej odległości” – dodaje Chloe. „Było to przydatne, gdy filmowałam na St Nicholas Market w Bristolu, ponieważ chciałam tam uchwycić zbliżenia niektórych produktów spożywczych. Dzięki temu obiektywowi mogłam uchwycić szczegóły, np. teksturę i atrakcyjny wygląd sałatki z marchwi. Świetną sprawą była również możliwość szybkiej zmiany punktu ostrości z pierwszego planu na tło”.
Oczywiście najważniejsza jest jakość obrazu. Dzięki niej zdjęcia i filmy mogą wyróżniać się na tle niezliczonych materiałów. Dzięki dziewięciu elementom, w tym asferycznej soczewce, która zapewnia wyraźne i kontrastowe obrazy, obiektyw Canon RF 16mm F2.8 STM ożywia miejsca – bez względu na to, czy uwieczniamy pełne życia ulice Bristolu lub wspaniałe plaże Sardynii. Po sparowaniu obiektywu z aparatem Canon EOS R6 lub EOS RP można rozpocząć przygodę w świecie wysokiej jakości vlogów.
Autor: Marcus Hawkins
Powiązane produkty
-
Obiektywy RF-S
RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM
Standardowy obiektyw zmiennoogniskowy do aparatów serii EOS R z matrycą APS-C – idealny do codziennych zastosowań, np. do fotografii rodzinnej, lifestyle’owej, portretowej i wakacyjnej. -
Obiektyw szerokokątny
RF 16mm F2.8 STM
Mały i niedrogi, ultraszerokokątny obiektyw 16 mm do pełnoklatkowych aparatów z serii EOS R, przeznaczony dla osób nagrywających vlogi i twórców treści. -
Aparaty bezlusterkowe
EOS R10
Zrób kolejny krok w świecie fotografii i filmów dzięki bezlusterkowemu aparatowi z systemu EOS R, wykorzystującemu matrycę APS-C. -
Ultraszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy
RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM
Niewielki i lekki obiektyw RF 15-30mm, doskonały do pracy w podróży – krajobrazy, architektura i nagrywanie vlogów. -
Dźwięk
Mikrofon stereofoniczny DM-E100
Dzięki małemu mikrofonowi stereofonicznemu typu plug and play, który jest zawsze gotowy do pracy, bez problemu możesz rejestrować doskonałej jakości dźwięk. -
Statyw
Tripod Grip HG-100TBR
Dzięki temu wyjątkowemu, cechującemu się doskonałą ergonomią uchwytowi statywowemu z odłączanym pilotem zdalnego sterowania możesz pracować dłużej, zadbać o większą stabilność i zyskać swobodę twórczą.