CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA DOT. PROGRAMU CSDP
P: Jakie są warunki zgłoszenia do programu?
O: Aby wziąć udział w programie musisz:
• mieszkać w regionie EMEA,
• rozpocząć lub ukończyć program edukacyjny lub staż w agencji bądź czasopiśmie w roku akademickim 2023–2024 albo uzyskać nominację/poparcie ze strony profesjonalisty z branży fotograficznej.
Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
P: Czy mogę się zgłosić, jeśli nie mieszkam i/lub nie studiuję w Europie, na Bliskim Wschodzie bądź w Afryce (EMEA)?
O: Nie, nie możesz zgłosić się do programu, jeśli nie mieszkasz i nie studiujesz w regionie EMEA. Jeśli zgłaszasz się do programu w ramach stażu lub na podstawie rekomendacji, musisz również mieszkać w regionie EMEA. Pełną listę krajów objętych programem można znaleźć w Regulaminie.
P: Czy mogę zgłosić się do programu, jeśli już wcześniej zgłaszałem(-am) się do niego lub brałem(-am) w nim udział?
O: Tak, możesz przesłać zgłoszenie ponownie, nawet jeśli wcześniej zgłaszałeś(-aś) się do programu i/lub brałeś(-aś) w nim udział. Jednak w programie nie mogą uczestniczyć osoby, które dotarły do drugiego modułu programu w roku 2022 lub 2023 i wzięły udział w 4-dniowych warsztatach w Gironie i Perpignan.
P: Czy można aplikować jako zespół lub grupa fotografów?
O: Nie, zgłoszenia muszą być indywidualne.
P: Czy mogę zgłosić się do programu, jeśli nie mówię po angielsku?
O: Oficjalnym językiem programu jest język angielski. Usługi tłumaczeniowe nie będą świadczone, dlatego udział w programie wymaga odpowiedniej znajomości tego języka.
P: Jaką dokumentację muszę dostarczyć pod kątem weryfikacji tego, czy spełniam warunki programu?
O: W przypadku wyboru zostaniesz poproszony(-a) o przesłanie następujących dokumentów:
• zdjęcie legitymacji studenckiej lub potwierdzenie z uczelni/uniwersytetu/agencji/czasopisma itp. poświadczające pobieranie nauki w roku akademickim 2023–2024.
P: Jakie materiały muszę dostarczyć, jeśli przystępuję do programu w ramach rekomendacji?
O: Oprócz portfolio potrzebny będzie również list od profesjonalisty branżowego popierającego Twoje zgłoszenie. Powinien on zawierać imię i nazwisko takiej osoby, jej zawód oraz deklarację poparcia/rekomendacji.
P: Kiedy dowiem się, czy mnie wybrano?
O: Kandydaci zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną do 29 marca 2024 r.
P: Z kim mogę się skontaktować w przypadku pytań?
O: Skontaktuj się z nami: students@canon-europe.com
P: W jaki sposób wybierani są uczestnicy?
O: Uczestnicy są wybierani przez panel przedstawicieli firmy Canon i zewnętrznych specjalistów z najlepszych agencji medialnych, w tym AFP, EPA, Getty Images i Reuters.
Zgłoszenia będą oceniane pod kątem umiejętności narracyjnych, autentyczności, fabuły, biografii oraz ogólnej jakości portfolio i propozycji projektu.
P: Czy jakiekolwiek części programu odbywają się online/wirtualne?
O: Tak, w pierwszym module programu, „Mentoring w zakresie przygotowania portfolio” przyjęci kandydaci będą pracować z profesjonalnym mentorem i wezmą udział w trzech sesjach online mających na celu przygotowanie portfolio i propozycji nowego projektu.
P: Czy jeśli nie mogę podróżować, to mogę wziąć udział wirtualnie?
O: Nie. Z wyjątkiem sesji mentoringu online w ramach pierwszego modułu „Mentoring w zakresie przygotowania portfolio”, dalsze działania wymagają fizycznej obecności w celu wykorzystania wszystkich zalet programu.
P: Czy mogę przedłużyć pobyt lub zmienić plany podróży, jeśli zostałem(-am) wybrany(-a) na warsztaty w Gironie i Perpignan? Czy firma Canon pokryje odpowiednie wydatki?
O: Tak, przedłużenie pobytu jest możliwe. Jednak firma Canon nie pokryje żadnych kosztów związanych z transferami, zakwaterowaniem i utrzymaniem w dodatkowych dniach pobytu. Koszty takie uczestnik pokrywa samodzielnie.
P: Czy można przesłać dwa oddzielne zgłoszenia?
O: Nie, każda osoba może przesłać tylko jedno zgłoszenie.
P: Czy mogę przesłać film w swoim portfolio?
O: Nie, obecnie akceptujemy tylko zdjęcia cyfrowe.
P: Ile obrazów mogę uwzględnić w moim portfolio?
O: Portfolio może zawierać maksymalnie dwa projekty, z których każdy może obejmować maksymalnie 20 obrazów. Pliki obrazów powinny mieć format JPEG, maks. 1500 dpi, 2000 pikseli.
P: Czy muszę dołączyć podpisy do zdjęć?
O: Tak. Wszystkie zdjęcia muszą być opatrzone odpowiednimi podpisami.
P: Czy mogę przesyłać dodatkowe formaty lub pliki w ramach mojego portfolio?
O: Tak. Oprócz portfolio należy również dołączyć swój życiorys oraz opis projektów i podpisy pod zdjęciami.
Można również przesłać materiały uzupełniające, takie jak:
• list polecający wystawiony przez szkołę / uczelnię / agencję / czasopismo lub specjalistę branżowego.
P: Czy po przesłaniu zgłoszenia mogę dalej edytować/modyfikować swoje zgłoszenie?
O: Tak. Po przesłaniu portfolio otrzymasz wiadomość e-mail z informacjami o tym, gdzie możesz się zalogować, aby przejrzeć zgłoszenie i dokonać zmian przed ostatecznym terminem, który przypada na dzień 7 marca 2024 r.
P: Czy istnieją jakieś ograniczenia dotyczące gatunku fotografii?
O: Program koncentruje się przede wszystkim na wspieraniu tych, którzy chcą kontynuować karierę w gatunku narracyjnych opowiadań wizualnych. Inicjatywa ma silny związek z naszym wieloletnim partnerstwem w kontekście festiwalu fotoreportażu Visa pour l'Image, dlatego większość naszych uczestników to aspirujący fotografowie dokumentaliści/fotoreporterzy.
P: Co się stanie z przesłanymi przeze mnie zdjęciami?
O: Zdjęcia zostaną wykorzystane w ramach procesu selekcji do programu Canon Student Development Programme na rok 2024.
P: Czy jest coś ważnego, na co mam zwrócić uwagę przed przesłaniem swoich prac?
O: Musisz być jedynym autorem swoich zdjęć oraz właścicielem wszelkich praw własności do tych zdjęć.