Najlepsze hybrydowe obiektywy RF na następną sesję zdjęciową
Mogą to być najlepsze obiektywy do aparatów umożliwiające rejestrowanie filmów i zdjęć w profesjonalnej jakości. Poznaj najważniejsze cechy i zalety gamy hybrydowych obiektywów zmiennoogniskowych i stałoogniskowych o szerokim zakresie ogniskowych, charakteryzujących się wydajnością i trwałością serii L.
Gama hybrydowych obiektywów RF
-
Hybrydowy obiektyw RF
RF 24-105mm F2.8L IS USM Z
Niezwykle uniwersalny, profesjonalny standardowy obiektyw zmiennoogniskowy 24–105 mm, łączący bezkompromisowe rozwiązania hybrydowe i funkcje z wyjątkową ostrością — idealny do filmowania i fotografowania. -
Hybrydowy obiektyw RF
RF 70-200mm F2.8L IS USM Z
Profesjonalny teleobiektyw 70–200 mm do filmowania i fotografowania z jasną przysłoną f/2,8 i dodatkowym zasięgiem do pracy w różnych sytuacjach. -
Hybrydowy obiektyw RF
RF 24mm F1.4L VCM
Postaw na artystyczne podejście, by tworzyć szerokokątne zdjęcia i filmy o wyjątkowej jakości. -
Hybrydowy obiektyw RF
RF 35mm F1.4L VCM
Profesjonalny obiektyw do hybrydowej pracy – lekki i szerokokątny, dzięki czemu umożliwia kreatywne fotografowanie i filmowanie. -
Hybrydowy obiektyw RF
RF 50mm F1.4L VCM
Profesjonalny hybrydowy obiektyw standardowy do kreatywnego fotografowania i filmowania.
Zalety profesjonalnego filmowania
Jakość obrazu jest wyjątkowa przy minimalnej zmianie ogniskowej przy zmianie punktu ostrości (ang. focus breathing) oraz elektronicznej parafokalności, a praktyczne funkcje, takie jak pierścień ręcznej regulacji przysłony, jednolity rozmiar w przypadku obiektywów zmiennoogniskowych i stałoogniskowych, sprawiają, że wymiana obiektywów jest bardzo szybka i łatwa. Kontroluj obraz materiału filmowego dzięki szybkiej i stałej maksymalnej przysłonie oraz płynnemu autofokusowi umożliwiającym regulację ostrości.
Wykorzystuj potencjał systemu EOS R w swojej firmie.
Dowiedz się, jak nasz system aparatów bezlusterkowych może pomóc zwiększyć możliwości firm dzięki bezproblemowej integracji rejestrowania filmów i zdjęć w wielu branżach.
Nadzwyczajna jakość zdjęć
Dzięki zaawansowanej konstrukcji obiektywu, zaletom mocowania RF i stałej przysłonie do f/1,4 od hybrydowych obiektywów RF można oczekiwać niesamowitej wydajności w pełnym zakresie pracy. Szybka i precyzyjna automatyczna regulacja ostrości zapewnia wysoką jakość zdjęć podczas każdej sesji. Przydatne funkcje, takie jak niestandardowe przyciski, jednolity układ sterowania, trwałość i lekkość serii L sprawdzają się w codziennej pracy.
Aparaty hybrydowe i obiektywy hybrydowe
Istnieją już aparaty zapewniające wysoką wydajność zarówno w przypadku zdjęć, jak i filmów. Modele Cinema EOS R5 C i EOS R5 Mark II to doskonały przykład funkcji Cinema EOS w połączeniu z wyjątkowym autofokusem i wieloma innymi funkcjami regulacji ostrości wykorzystywanych podczas fotografowania.
Sekcja często zadawanych pytań
-
W tym kontekście obiektywy hybrydowe opracowano z myślą o filmowcach i fotografach. Są przeznaczone dla profesjonalistów, którym zależy na obiektywach o wyjątkowej jakości i przydatnych funkcjach.
-
Hybrydowe obiektywy RF firmy Canon są oparte na standardowej konstrukcji obiektywu RF firmy Canon, ale zawierają dodatkowe funkcje zaczerpnięte z serii obiektywów filmowych, które będą szczególnie atrakcyjne dla osób, które również nagrywają filmy. Obejmują one płynnie działający pierścień przysłony, 11-listkową okrągłą przysłonę, optycznie zaprojektowany mechanizm niwelujący efekt zmiany pola widzenia, płynny i niemal bezgłośny autofokus, wewnętrzny mechanizm zoomu, takie same wymiary i taki sam układ pierścienia/przycisków w obiektywach zmiennoogniskowych i stałoogniskowych, elektroniczną parafokalność oraz opcjonalne adaptery zaawansowanego zoomu do obiektywów zmiennoogniskowych, które umożliwiają stosowanie płynnego zoomu i opcje zdalnego sterowania. Wszystkie te elementy zapewniają użytkownikowi lepszą kontrolę i bardziej profesjonalny wygląd obrazu podczas nagrywania filmów.
-
Różnice między nimi nie są na tyle duże, na ile można by się spodziewać. Ich konstrukcja optyczna obiektywów umożliwia odpowiednie sterowanie zmianą punktu ostrości. Ponadto mają stały rozmiar i pozycje pierścienia sterującego, co ułatwia zmianę zestawu podczas intensywnej pracy. Obiektywy stałoogniskowe Cine są w pełni mechaniczne, a obiektywy hybrydowe są wyposażone w elektroniczne wspomaganie, co zmniejsza masę i koszty. Oczywiście jakość obrazu i odwzorowanie kolorów w całej serii obiektywów są niezmiennie spójne.
-
We wszystkich obiektywach hybrydowych wydajność optyczna ma kluczowe znaczenie z punktu widzenia wysokiej jakości zdjęć i filmów.
Jednakże nowoczesne procesy projektowania obiektywów uwzględniają najnowsze osiągnięcia w zakresie elektronicznych metod korekcji i przetwarzania końcowego. Metody te stanowią niekiedy najlepszy sposób korekcji pewnych typów aberracji optycznej i zniekształceń. Jest to też lepszy wybór niż zmiany konstrukcji optycznej, która nie zawsze pozwala osiągnąć ten sam efekt wysokiej jakości. Zastosowanie połączenia metod korekcji optycznej, mechanicznej i elektronicznej (cyfrowej) maksymalizuje wydajność oraz zmniejsza wymiary, masę i koszt obiektywu. Te korekcje są stosowane w czasie rzeczywistym lub po zarejestrowaniu obrazu (w obiegu pracy RAW) i powinny być całkowicie przejrzyste dla użytkownika oraz zapewniać efekt, który przekracza oczekiwania. Jeśli pracujesz z plikami RAW w oprogramowaniu do przetwarzania danych innej firmy, konieczne może być znalezienie odpowiedniej aktualizacji wtyczek lub oprogramowania do konwersji, tak aby korekcja elektroniczna była przeprowadzana w sposób przejrzysty. -
Jest to technologia zastosowana w hybrydowych obiektywach zmiennoogniskowych RF, która wykorzystuje silniki Dual Nano USM do utrzymywania ostrości na obiekcie podczas zmiany ogniskowej w trybie ręcznej regulacji ostrości. Obiektywy filmowe są mechanicznie połączone, aby działać w ten sam sposób, i zapewniają największą bezpośrednią kontrolę nad ostrością, jednak ich koszt jest znacznie wyższy.
-
Hybrydowe obiektywy zmiennoogniskowe RF są wyposażone w optyczny stabilizator obrazu, który sprawdza się podczas filmowania i fotografowania. Obiektywy stałoogniskowe są kompaktowe i lekkie, ale nie są wyposażone w optyczny stabilizator obrazu. Co ciekawe, przy znacznie szerszym zakresie ogniskowych korpusy aparatów wyposażonych w stabilizator obrazu w korpusie (IBIS) z perspektywy ostrości zdjęć i filmów dają lepsze efekty (i pełnią ważniejszą funkcję) niż stabilizacja obrazu w obiektywie.
-
Dwa obiektywy zmiennoogniskowe mają średnicę mocowania filtra 82 mm, a w przypadku obiektywów stałoogniskowych średnica mocowania filtra wynosi 67 mm. Szersze obiektywy stałoogniskowe są wyposażone w dodatkowy tylny uchwyt filtra, który zapobiega zniekształceniom komy w narożnikach lub krawędziach gwiezdnych pejzaży.
-
Hybrydowe obiektywy zmiennoogniskowe zapewniają minimalną odległość ogniskowania wynoszącą 45 cm, a w przypadku obiektywów stałoogniskowych wynosi ona od 20 do 45 cm, w zależności od obiektywu.