Najlepsze hybrydowe obiektywy RF na następną sesję zdjęciową

Mogą to być najlepsze obiektywy do aparatów umożliwiające rejestrowanie filmów i zdjęć w profesjonalnej jakości. Poznaj najważniejsze cechy i zalety gamy hybrydowych obiektywów zmiennoogniskowych i stałoogniskowych o szerokim zakresie ogniskowych, charakteryzujących się wydajnością i trwałością serii L.

Płynnie działający pierścień ręcznej regulacji przysłony

32 stopnie i 11-listkowa okrągła przysłona idealnie sprawdzają się w przypadku nagrywania filmów w podróży, gdy kluczowe znaczenie ma pełna kontrola.

Niwelowanie efektu zmiany pola widzenia

Przemyślana konstrukcja obiektywu i elektronicznie sterowana korekcja optyczna zapewniają minimalny efekt „oddychania” przy zmianie punktu ostrości (ang. focus breathing) oraz funkcję cyfrowej korekcji tego efektu w zgodnych aparatach.

Płynna i cicha automatyczna regulacja ostrości

Dzięki technologii Nano USM i VCM regulacja ostrości jest szybsza i bardziej precyzyjna.

Spójność kolorów

Spójne kolory we wszystkich obiektywach ułatwiają postprodukcję i gradację.

Jednolite rozmiary

Łatwa wymiana zestawu dzięki obiektywom zmiennoogniskowym i stałoogniskowym o jednolitych rozmiarach.

Stabilizator obrazu

Hybrydowe obiektywy zmiennoogniskowe są wyposażone w zaawansowany, wbudowany stabilizator optyczny, który umożliwia wykonywanie ostrych zdjęć.

Elektroniczna parafokalność

Dzięki funkcji elektronicznej parafokalności, nawet w przypadku ręcznej regulacji ostrości, można zachować ostrość obiektu podczas zmiany ogniskowej.

Opcjonalny adapter zaawansowanego zoomu

Zoom jest uruchamiany jednym dotknięciem przycisku lub zdalnie sterowany przy użyciu opcjonalnego adaptera zaawansowanego zoomu PZ-E2 lub PZ-E2B.

Gama hybrydowych obiektywów RF

  • Hybrydowy obiektyw RF

    RF 24-105mm F2.8L IS USM Z

    Niezwykle uniwersalny, profesjonalny standardowy obiektyw zmiennoogniskowy 24–105 mm, łączący bezkompromisowe rozwiązania hybrydowe i funkcje z wyjątkową ostrością — idealny do filmowania i fotografowania.
  • Hybrydowy obiektyw RF

    RF 70-200mm F2.8L IS USM Z

    Profesjonalny teleobiektyw 70–200 mm do filmowania i fotografowania z jasną przysłoną f/2,8 i dodatkowym zasięgiem do pracy w różnych sytuacjach.
  • Hybrydowy obiektyw RF

    RF 24mm F1.4L VCM

    Postaw na artystyczne podejście, by tworzyć szerokokątne zdjęcia i filmy o wyjątkowej jakości.
  • Hybrydowy obiektyw RF

    RF 35mm F1.4L VCM

    Profesjonalny obiektyw do hybrydowej pracy – lekki i szerokokątny, dzięki czemu umożliwia kreatywne fotografowanie i filmowanie.
  • RF 50mm F1.4L VCM

    Hybrydowy obiektyw RF

    RF 50mm F1.4L VCM

    Profesjonalny hybrydowy obiektyw standardowy do kreatywnego fotografowania i filmowania.

Zalety profesjonalnego filmowania

Jakość obrazu jest wyjątkowa przy minimalnej zmianie ogniskowej przy zmianie punktu ostrości (ang. focus breathing) oraz elektronicznej parafokalności, a praktyczne funkcje, takie jak pierścień ręcznej regulacji przysłony, jednolity rozmiar w przypadku obiektywów zmiennoogniskowych i stałoogniskowych, sprawiają, że wymiana obiektywów jest bardzo szybka i łatwa. Kontroluj obraz materiału filmowego dzięki szybkiej i stałej maksymalnej przysłonie oraz płynnemu autofokusowi umożliwiającym regulację ostrości.

Pro video advantages
Unlock the power of the EOS R-System for your business.

Wykorzystuj potencjał systemu EOS R w swojej firmie.

Dowiedz się, jak nasz system aparatów bezlusterkowych może pomóc zwiększyć możliwości firm dzięki bezproblemowej integracji rejestrowania filmów i zdjęć w wielu branżach.

Nadzwyczajna jakość zdjęć

Dzięki zaawansowanej konstrukcji obiektywu, zaletom mocowania RF i stałej przysłonie do f/1,4 od hybrydowych obiektywów RF można oczekiwać niesamowitej wydajności w pełnym zakresie pracy. Szybka i precyzyjna automatyczna regulacja ostrości zapewnia wysoką jakość zdjęć podczas każdej sesji. Przydatne funkcje, takie jak niestandardowe przyciski, jednolity układ sterowania, trwałość i lekkość serii L sprawdzają się w codziennej pracy.

Exceptional stills performance
Hybrid cameras and hybrid lenses

Aparaty hybrydowe i obiektywy hybrydowe

Istnieją już aparaty zapewniające wysoką wydajność zarówno w przypadku zdjęć, jak i filmów. Modele Cinema EOS R5 C i EOS R5 Mark II to doskonały przykład funkcji Cinema EOS w połączeniu z wyjątkowym autofokusem i wieloma innymi funkcjami regulacji ostrości wykorzystywanych podczas fotografowania.

Sekcja często zadawanych pytań

  • W tym kontekście obiektywy hybrydowe opracowano z myślą o filmowcach i fotografach. Są przeznaczone dla profesjonalistów, którym zależy na obiektywach o wyjątkowej jakości i przydatnych funkcjach.

  • Hybrydowe obiektywy RF firmy Canon są oparte na standardowej konstrukcji obiektywu RF firmy Canon, ale zawierają dodatkowe funkcje zaczerpnięte z serii obiektywów filmowych, które będą szczególnie atrakcyjne dla osób, które również nagrywają filmy. Obejmują one płynnie działający pierścień przysłony, 11-listkową okrągłą przysłonę, optycznie zaprojektowany mechanizm niwelujący efekt zmiany pola widzenia, płynny i niemal bezgłośny autofokus, wewnętrzny mechanizm zoomu, takie same wymiary i taki sam układ pierścienia/przycisków w obiektywach zmiennoogniskowych i stałoogniskowych, elektroniczną parafokalność oraz opcjonalne adaptery zaawansowanego zoomu do obiektywów zmiennoogniskowych, które umożliwiają stosowanie płynnego zoomu i opcje zdalnego sterowania. Wszystkie te elementy zapewniają użytkownikowi lepszą kontrolę i bardziej profesjonalny wygląd obrazu podczas nagrywania filmów.

  • Różnice między nimi nie są na tyle duże, na ile można by się spodziewać. Ich konstrukcja optyczna obiektywów umożliwia odpowiednie sterowanie zmianą punktu ostrości. Ponadto mają stały rozmiar i pozycje pierścienia sterującego, co ułatwia zmianę zestawu podczas intensywnej pracy. Obiektywy stałoogniskowe Cine są w pełni mechaniczne, a obiektywy hybrydowe są wyposażone w elektroniczne wspomaganie, co zmniejsza masę i koszty. Oczywiście jakość obrazu i odwzorowanie kolorów w całej serii obiektywów są niezmiennie spójne.

  • We wszystkich obiektywach hybrydowych wydajność optyczna ma kluczowe znaczenie z punktu widzenia wysokiej jakości zdjęć i filmów.

    Jednakże nowoczesne procesy projektowania obiektywów uwzględniają najnowsze osiągnięcia w zakresie elektronicznych metod korekcji i przetwarzania końcowego. Metody te stanowią niekiedy najlepszy sposób korekcji pewnych typów aberracji optycznej i zniekształceń. Jest to też lepszy wybór niż zmiany konstrukcji optycznej, która nie zawsze pozwala osiągnąć ten sam efekt wysokiej jakości. Zastosowanie połączenia metod korekcji optycznej, mechanicznej i elektronicznej (cyfrowej) maksymalizuje wydajność oraz zmniejsza wymiary, masę i koszt obiektywu. Te korekcje są stosowane w czasie rzeczywistym lub po zarejestrowaniu obrazu (w obiegu pracy RAW) i powinny być całkowicie przejrzyste dla użytkownika oraz zapewniać efekt, który przekracza oczekiwania. Jeśli pracujesz z plikami RAW w oprogramowaniu do przetwarzania danych innej firmy, konieczne może być znalezienie odpowiedniej aktualizacji wtyczek lub oprogramowania do konwersji, tak aby korekcja elektroniczna była przeprowadzana w sposób przejrzysty.

  • Jest to technologia zastosowana w hybrydowych obiektywach zmiennoogniskowych RF, która wykorzystuje silniki Dual Nano USM do utrzymywania ostrości na obiekcie podczas zmiany ogniskowej w trybie ręcznej regulacji ostrości. Obiektywy filmowe są mechanicznie połączone, aby działać w ten sam sposób, i zapewniają największą bezpośrednią kontrolę nad ostrością, jednak ich koszt jest znacznie wyższy.

  • Hybrydowe obiektywy zmiennoogniskowe RF są wyposażone w optyczny stabilizator obrazu, który sprawdza się podczas filmowania i fotografowania. Obiektywy stałoogniskowe są kompaktowe i lekkie, ale nie są wyposażone w optyczny stabilizator obrazu. Co ciekawe, przy znacznie szerszym zakresie ogniskowych korpusy aparatów wyposażonych w stabilizator obrazu w korpusie (IBIS) z perspektywy ostrości zdjęć i filmów dają lepsze efekty (i pełnią ważniejszą funkcję) niż stabilizacja obrazu w obiektywie.

  • Dwa obiektywy zmiennoogniskowe mają średnicę mocowania filtra 82 mm, a w przypadku obiektywów stałoogniskowych średnica mocowania filtra wynosi 67 mm. Szersze obiektywy stałoogniskowe są wyposażone w dodatkowy tylny uchwyt filtra, który zapobiega zniekształceniom komy w narożnikach lub krawędziach gwiezdnych pejzaży.

  • Hybrydowe obiektywy zmiennoogniskowe zapewniają minimalną odległość ogniskowania wynoszącą 45 cm, a w przypadku obiektywów stałoogniskowych wynosi ona od 20 do 45 cm, w zależności od obiektywu.

POWIĄZANE PRODUKTY

POWIĄZANE ARTYKUŁY

The best Canon RF lenses for shooting video

Which RF mount primes and zooms should filmmakers and videographers select when making movies?

The benefits of using Canon RF lenses for video

From the sublime cinematic output of RF Cine Primes to the perks of high-speed metadata, discover why RF lenses are perfect for filmmakers.

Explore the versatility of the first Canon hybrid RF lens

Fashion photographer Jamie Ferguson and videographer Kyle Jones visit Florence to showcase the capabilities of the Canon RF 24-105mm F2.8L IS USM Z and the Power Zoom Adapter PZ-E2.

The best Canon cameras for shooting video

Expert advice on the best EOS R System hybrid cameras for video, whether you're a filmmaker or videographer looking to upgrade or you're new to shooting films.

Pro video terms you need to know

Stepping up from stills to video? Our glossary of 32 pro video terms, from Canon Log to Wide DR, will take the fear out of filmmaking.