Używane drukarki wciąż mogą służyć dobrym celom – przekonywał polski oddział Canon, zapowiadając w październiku akcję „Nowy dom dla drukarki”. Jej idea? Z jednej strony pomoc stowarzyszeniom non-profit, a z drugiej – udowodnienie, że także używane urządzenia drukujące, które do tej pory dobrze służyły ich właścicielom, mogą zyskać drugie życie i dalej przez lata być z powodzeniem eksploatowane, a tym samym wspierać politykę gospodarki o obiegu zamkniętym.
– Przedsiębiorcy regularnie wymieniają flotę swoich urządzeń biurowych, bo kolejne generacje tego typu maszyn oferują wiele nowości, od funkcji wspierających coraz popularniejszą pracę hybrydową, po lepsze zabezpieczenia przed cyberatakami – komentował w październiku Michał Łepkowski, B2B Sales & Marketing Director w Canon Polska. I dodawał, że wycofywany sprzęt często cechuje się wysoką sprawnością. To właśnie urządzenia, które zostaną przekazane w ramach akcji „Nowy dom dla drukarki”.
Od szpitalnego wolontariatu po opiekę nad zwierzętami
Jak przyznają organizatorzy, liczba zgłoszeń do akcji przekroczyła ich oczekiwania. – Otrzymaliśmy w sumie aż 989 wniosków – mówi dziś Michał Łepkowski. – Wybór był więc niezwykle trudny. Staraliśmy się wesprzeć stowarzyszenia i fundacje, które działają w różnych dziedzinach – od pomocy osobom potrzebującym, po pomoc zwierzętom czy działalność kulturalną i proekologiczną – gdzie nasze drukarki będą wsparciem przy codziennej pracy – dodaje.
Finalnie Canon Polska wybrał 13 organizacji. Wśród obdarowanych znalazły się fundacje wspierające osoby niepełnosprawne, seniorów, osoby wykluczone społecznie, a także rodziców wcześniaków. Na liście widnieje też organizacja zajmująca się promocją ekologicznego pszczelarstwa. Nie zabrakło stowarzyszeń działających w obszarze kultury, organizujących szkolenia w kluczowych społecznie kwestiach, a także prowadzących działania na rzecz ochrony przyrody i pomocy potrzebującym zwierzętom.
Maszyny, które zostaną rozdysponowane pomiędzy wybrane organizacje, to głównie biurowe urządzenia wielofunkcyjne do druku kolorowego i czarno-białego, zarówno w formacie A4, jak i A3. Jak przekonują przedstawiciele Canon Polska, to sprzęt wysokiej klasy, cechujący się wysoką sprawnością i mogący służyć jeszcze przez wiele lat.
Filozofia Kyosei w praktyce
Wysokie zainteresowanie akcją „Nowy dom dla drukarki” sprawiło, że organizatorzy już planują kolejną jej edycję. Termin? Wiosna 2022 roku.
W Canon Polska od kilku lat realizowany jest programu „To MY Tworzymy Świat”, za pomocą którego młodzież uczy się jak można wykorzystywać nowoczesną technologię do tworzenia wartościowych materiałów filmowych lub zdjęć, poświęconych ważnym tematom społecznym. W 2021 roku Canon Polska w nietypowy sposób pomógł krakowskiej świetlicy dla młodzieży, która dzięki autorskiemu projektowi i zaawansowanym technologiom druku została przemieniona w atrakcyjną wizualnie przestrzeń - Zasadą, według której działa Canon, jest japońska filozofia Kyosei, oznaczająca życie i pracę dla wspólnego dobra. Akcja „Nowy dom dla drukarki” to kolejny pomysł, dzięki któremu możemy zrobić coś dobrego. Satysfakcja, jaką z tego czerpiemy, jest przeogromna – podsumowuje Michał Łepkowski.
Poniżej przedstawiamy wszystkie organizacje, wybrane przez Canon Polska w ramach akcji „Nowy dom dla drukarki”:
- Fundacja D. Kopaczyńskiego,
- Fundacja EkoLogicznie,
- Fundacja Kapitana Nemo,
- Fundacja Mocni na starcie,
- Fundacja Ostatnia Przystań,
- Fundacja Przed Czasem,
- Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości Społecznej – Być razem,
- Fundacja Vis Maior,
- Fundacja Zaczytani.org,
- Stowarzyszenie Mała Wielka Tęcza,
- Stowarzyszenie Piękne Anioły,
- Stowarzyszenie Straż Ochrony Przyrody i Praw Zwierząt.
- Towarzystwo Bartników w Śmiglu,