– Aż pięć specjalnych atramentów rozszerza spektrum wykorzystywanych barw o intensywną żółć, pomarańcz, zieleń i niebieskość -– wylicza Tomasz Miękus, Product Business Developer w Canon Polska. – Ale największą zmianę przynosi możliwość druku we fluorescencyjnym różu. To prawdziwy przełom w druku plakatów i grafik wielkoformatowych – dodaje.
Żywe kolory przykuwają uwagę
imagePROGRAF to uznana, dostępna na rynku od lat seria wielkoformatowych drukarek, służących głównie do wydruku atrakcyjnych dla oka grafik, fotografii oraz materiałów reklamowych. Korzystają z niej między innymi dostawcy usług druku, galerie sztuki, fotografowie oraz agencje marketingowe, przygotowujące dla swoich klientów najwyższej jakości identyfikację wizualną. Zaprezentowane niedawno dwa nowe modele znacznie zwiększają możliwości ploterów.
– W czerwcu w Berlinie odbywały się targi druku FESPA 2022 - wspomina Tomasz Miękus. – Zaprezentowany tam imagePROGRAF GP-4000 wzbudził ogromne zainteresowanie odwiedzających. Przy stoisku Canon non stop zatrzymywali się kolejni goście, których uwagę przykuwały żywe, intensywne kolory na prezentowanych plakatach. To doświadczenie udowadnia mi, że materiały reklamowe drukowane na nowych modelach równie dobrze sprawdzą się w codziennej praktyce – przekonuje ekspert Canon.
Automatyzacja i bezpieczeństwo
Ale to nie wszystkie nowości, jakie oferują modele GP-4000 i GP-2000. Dzięki funkcji inteligentnego umieszczania roli papieru, wszystkie procesy związane z ładowaniem i podawaniem nośnika są w pełni zautomatyzowane. Urządzenie wykrywa typ wykorzystywanych mediów oraz szacuje pozostałą ilość papieru na roli. To sprawia, że użytkownikowi pozostaje jedynie fizyczne załadowanie papieru do podajnika, co w przypadku druku wielkoformatowego wcale nie jest oczywiste.
Dodatkowo, jak przekonuje Tomasz Miękus, urządzenia są doskonale zabezpieczone przed nieautoryzowanym dostępem innych użytkowników. To znacznie zwiększa bezpieczeństwo całej firmy, a także poufność poszczególnych projektów. – Tworząc nowe plotery, za każdym razem wsłuchujemy się w głos użytkowników. Tym razem postawiliśmy na technologie, które z jednej strony pozwalają tworzyć wyjątkowe efekty na wydrukach, a z drugiej - wyraźnie wspomagają codzienną pracę – dodaje ekspert Canon Polska.