Dlaczego automatyzacja, spersonalizowane projekty i rosnąca rola mediów społecznościowych przyciągają uwagę całego sektora poligraficznego? W najnowszym odcinku podcastu „Rozmowy o druku”, eksperci Canon Polska wraz z praktykami branży ujawniają, jak łączyć nowoczesne rozwiązania z tradycyjnymi technikami, by skutecznie reagować na zmieniające się oczekiwania klientów. Przekonaj się, co decyduje dziś o konkurencyjności i dlaczego książka drukowana wciąż ma w sobie wyjątkową moc.
Druk w erze personalizacji – jak nowe technologie i media społecznościowe kształtują przyszłość branży? Czy książki będą dobrem luksusowym?
Automatyzacja pozwala drukarniom rosnąć w szybkim tempie. Personalizacja otwiera drzwi do zupełnie nowych możliwości. A media społecznościowe sprawiają, że nawet tradycyjna książka może stać się bestsellerem. Te wątki zdominowały najnowszy odcinek podcastu „Rozmowy o druku” realizowanego przez Canon Polska, który poprowadził dziennikarz Jakub Łukowski.
Grono ekspertów:
• Marta Naranowicz – dyrektorka kreatywna i specjalistka ds. druku wielkoformatowego, która pasjonuje się trendami w branży Interior Decor;
• Piotr Janicki – właściciel PRINT PROJECT i prezes zarządu Drukarni Wydawniczej im. Władysława Ludwika Anczyca S.A.;
• Piotr Malicki – Team Leader w Canon Polska, ekspert w dziedzinie automatyzacji i optymalizacji procesów;
• Michał Młynarczyk – Product Manager w Canon Polska, odpowiada za druk produkcyjny małego formatu;
• Tomasz Miękus – Product Manager w Canon Polska, specjalista od druku wielkoformatowego.
Główne wątki rozmowy:
• personalizacja – indywidualne podejście do klienta, szczególnie w sektorze opakowań, etykiet i dekoracji wnętrz;
• automatyzacja – jak nowoczesne systemy zarządzania produkcją mogą rozwiązać problemy z brakiem wykwalifikowanych pracowników i wysokimi kosztami operacyjnymi;
• ekologia – rosnące znaczenie zrównoważonej produkcji, minimalizacji odpadów i certyfikacji ekologicznych;
• media społecznościowe – nieoceniona platforma do promocji usług drukarskich, a także idealne miejsce do podkreślania wartości tradycyjnych książek;
• książka drukowana – w dobie cyfryzacji zyskuje na prestiżu, a starannie zaprojektowana i promowana w social media staje się produktem luksusowym.
Jak przekonują rozmówcy, dzisiejszy klient przyzwyczajony jest do standardów e-commerce. Oczekuje szybkiej realizacji, ale też wyjątkowych rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb. Dzięki automatyzacji, wdrażaniu nowych technologii i kreatywnemu podejściu do marketingu – branża druku skutecznie odpowiada na te oczekiwania.
Więcej w najnowszym odcinku podcastu „Rozmowy o druku”, w którym eksperci dzielą się praktycznymi radami, opowiadają o wyzwaniach, z jakimi mierzy się branża i zdradzają, jakich zmian możemy się spodziewać w najbliższych miesiącach. Zachęcamy do wysłuchania!
Podcast dostępny jest na popularnych platformach podcastowych oraz na stronie: www.canon.pl/business/insights/articles/sekret-nowoczesnych-drukarni/