Odinstalowywanie (usuwanie) i ponowna instalacja programu EOS Utility w wersji 3.x (Windows 7)

FAQ ID: 8202789100

Data wydania: 22 grudnia 2017

Rozwiązanie:

Poniżej opisano procedurę odinstalowywania (usuwania) aplikacji EOS Utility w wersji 3.x i jej ponownego instalowania.


WAŻNE
Należy zamknąć wszystkie otwarte aplikacje przed rozpoczęciem odinstalowywania programu EOS Utility w wersji 3.x.

Usuwanie oprogramowania za pomocą dezinstalatora

1. Kliknij kolejno: [Start] () [All Programs/Wszystkie programy].

2. Kliknij kolejno pozycje [Canon Utilities] [EOS Utility] [EOS Utility 3 Uninstall/Odinstaluj EOS Utility 3].


UWAGA
Jeśli pojawi się okno dialogowe [User Account Control/Kontrola konta użytkownika], kliknij przycisk [Yes/Tak].

3. Gdy pojawi się okno dialogowe widoczne poniżej, kliknij przycisk [OK]. Rozpocznie się odinstalowywanie aplikacji EOS Utility 3.

4. Jeśli zostanie wyświetlony poniższy ekran, kliknij [Ignore/Ignoruj].

5. Po zakończeniu odinstalowywania zostanie wyświetlone okno dialogowe podobne do przedstawionego na poniższej przykładowej ilustracji.
Kliknij przycisk [OK], aby zamknąć okno.

Na tym kończy się procedura usuwania programu za pomocą dezinstalatora.
Aby ponownie zainstalować oprogramowanie, należy zapoznać się z poniższą częścią „Ponowna instalacja systemu EOS Utility w wersji 3.x z pobranego oprogramowania EOS Digital Solution Disk Software”.

Usuwanie oprogramowania za pomocą dezinstalatora nie działa

Jeśli po wykonaniu czynności opisanych w poprzedniej części nie zostanie wyświetlony komunikat [The software has been successfully uninstalled/Oprogramowanie zostało pomyślnie odinstalowane], należy wykonać czynności opisane poniżej.

1. Kliknij kolejno [Start] () [Control Panel/Panel sterowania].

2. Kliknij polecenie [Odinstaluj program*] w oknie [Panel sterowania].
*Jeśli jest ustawiony styl wyświetlania [Duże ikony] lub [Małe ikony], kliknij opcję [Programy i funkcje].

3. Zaznacz pozycję [Canon Utilities EOS Utility 3] i kliknij przycisk [Odinstaluj/Zmień].

4. Gdy pojawi się okno dialogowe pokazane na poniższej ilustracji, kliknij [OK], aby rozpocząć odinstalowywanie programu [EOS Utility 3].

5. Jeśli zostanie wyświetlony poniższy komunikat, kliknij [Ignore/Ignoruj].

6. Po zakończeniu dezinstalacji zostanie wyświetlone okno dialogowe podobne do pokazanego na poniższej ilustracji.
Kliknij przycisk [OK], aby zamknąć okno.

Na tym kończy się procedura usuwania oprogramowania w przypadku, gdy nie można tego zrobić za pomocą dezinstalatora.

Ponowna instalacja systemu EOS Utility w wersji 3.x z pobranego oprogramowania EOS Digital Solution Disk Software

1. Po odinstalowaniu programu EOS Utility w wersji 3.x za pomocą powyższej procedury należy ponownie uruchomić komputer.

WAŻNE
Aby zapobiec problemom z działaniem, należy ponownie uruchomić komputer po odinstalowaniu programu EOS Utility w wersji 3.x.
Ponowne instalowanie oprogramowania bez uprzedniego ponownego uruchomienia komputera może spowodować wystąpienie problemy z działaniem.

2. Kliknij pobrany plik prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję [Extract all/Wyodrębnij wszystko].


WAŻNE
  • Ponieważ musisz być w stanie połączyć się z Internetem, obowiązują opłaty za połączenie lub za przesyłanie danych naliczane przez operatora sieci.
  • Podczas przeprowadzania instalacji/odinstalowania należy zalogować się na komputerze jako administrator.

3. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby wyodrębnić zawartość plików. Kliknij dwukrotnie plik [setup.exe] w utworzonym folderze.

4. Po pojawieniu się poniższego ekranu kliknij przycisk [Run/Uruchom].

5. Wybierz obszar odpowiadający Twojemu miejscu zamieszkania.

6. Wybierz kraj zamieszkania, a następnie kliknij przycisk [Next/Dalej].

7. Jeśli pojawi się ekran ustawień języka, wybierz język spośród wyświetlanych opcji.

8. Kliknij przycisk [Custom Installation/Instalacja niestandardowa].

9. Kliknij przycisk [OK], gdy zostanie wyświetlone poniższe okno.

10. W oknie [Software to be installed/Oprogramowanie do zainstalowania] zaznacz pozycję [EOS Utility 3] (), a następnie kliknij przycisk [Next/Dalej].

11. Upewnij się, że została wybrana pozycja [EOS Utility Ver.3/EOS Utility w wersji 3], a następnie kliknij przycisk [Install/Instaluj].

12. Kliknij przycisk [Yes/Tak], aby zaakceptować umowę licencyjną.


UWAGA
  • W niektórych przypadkach może zostać wyświetlony ekran [Kontrola konta użytkownika]. W takim przypadku należy kliknąć przycisk [Yes/Tak] i kontynuować instalację.
  • Wymagana jest instalacja oprogramowania Microsoft .NET Framework 4.5 w celu uruchomienia programu EOS Utility w wersji 3.x. Jeśli oprogramowanie Microsoft .NET Framework 4.5 nie jest zainstalowane w komputerze, należy zapoznać się z umową licencyjną i – w przypadku zaakceptowania jej warunków – kliknąć [Yes/Tak] w celu zainstalowania oprogramowania Microsoft .NET Framework 4.5.


13. Rozpocznie się instalacja.

14. Po zakończeniu instalacji pojawi się komunikat „Installation has completed successfully” (Instalacja została pomyślnie zakończona). Kliknij przycisk [Next/Dalej].

15. Zostanie wyświetlony poniższy ekran. W tym przykładzie wybrano opcję [No, I will register later/Nie, zarejestruję się później] i kliknięto przycisk [Next/Dalej].
Aby zarejestrować aparat w serwisie CANON iMAGE GATEWAY, wybierz opcję [Yes, I would/Tak, chcę] i dokończ procedurę rejestracji.

16. Kliknij [OK].

17. Kliknij przycisk [Finish/Zakończ].

Na tym kończy się procedura ponownej instalacji programu EOS Utility w wersji 3.x.

Odpowiednie modele

  • EOS 1300D
  • EOS 2000D
  • EOS 200D
  • EOS 4000D
  • EOS 5D Mark III
  • EOS 5D Mark IV
  • EOS 5DS
  • EOS 5DS R
  • EOS 6D
  • EOS 6D Mark II
  • EOS 750D
  • EOS 760D
  • EOS 77D
  • EOS 7D Mark II
  • EOS 800D
  • EOS 80D
  • EOS-1D C
  • EOS-1D X
  • EOS-1D X Mark II

Czy ten artykuł zawierał odpowiedź na pytanie?