Niemożność nawiązania połączenia między aparatem a komputerem może być spowodowana przyczynami wymienionymi poniżej. W związku z tym w celu ustalenia źródła problemu sprawdź po kolei, czy występują podane okoliczności:
1. Aparat nie jest poprawnie podłączony do komputera za pomocą dołączonego kabla USB
W celu podłączenia aparatu do komputera użyj dołączonego kabla USB. Szczegółowe informacje na temat podłączenia aparatu do komputera, patrz „
Jak podłączyć aparat do komputera?”.
(EOS 7D).
2. Aparat nie jest rozpoznawany przez program EOS Utility
Jeśli dołączone oprogramowanie nie rozpoznaje aparatu, sprawdź opisane poniżej rozwiązania.
- Obsługiwane wersje oprogramowania mogą się różnić w zależności od aparatu i systemu operacyjnego zainstalowanego na komputerze. (Są obsługiwane wersje 2.7 i nowsze).
- W przypadku korzystania z aparatu lub komputera, który różni się od modelu użytego pierwotnie, prosimy o pobranie obsługiwanej wersji EOS Utility. Wersje aplikacji do aktualizacji programu EOS Utility dla różnych aparatów i systemów operacyjnych można pobrać ze strony głównej firmy Canon.
- Program EOS Utility nie działa poprawnie na komputerze, jeśli wymagania systemowe nie są spełnione. Program EOS Utility powinien być używany na komputerach spełniających wymagania systemowe. Szczegółowe zestawienie wymagań systemowych stawianych przez aplikację można znaleźć w części Informacje pokrewne.
- Prawidłowa komunikacja programu EOS Utility z aparatem może nie być możliwa, jeśli używany jest kabel inny niż kabel interfejsu przeznaczony dla aparatu EOS DIGITAL firmy Canon. Podłącz aparat bezpośrednio do komputera, korzystając z dostarczonego wraz z aparatem kabla interfejsu. Nie podłączaj aparatu poprzez koncentrator, ponieważ może to uniemożliwić normalną komunikację programu EOS Utility z aparatem.
- Jeśli poziom naładowania baterii jest niewystarczający, aparat nie może komunikować się z programem EOS Utility. W takim przypadku wymień baterię na naładowaną lub użyj zestawu zasilającego AC Adapter Kit ACK-E6 (sprzedawanego osobno). Aparat nie jest zasilany przez komputer za pośrednictwem kabla interfejsu.
3. Na komputerze jest używany program CameraWindow
Ten model aparatu nie współpracuje z aplikacją CameraWindow. Jeśli korzystasz z aplikacji CameraWindow, zainstaluj i używaj zamiast niej programu EOS Utility dołączonego do aparatu.
UWAGA
Jeśli komputer nie spełnia wymagań systemowych programu EOS Utility, obrazy można pobierać za pomocą gniazda kart pamięci w komputerze lub dostępnych w sprzedaży czytników kart.
Szczegółowe informacje na temat pobierania obrazów za pomocą czytnika kart zawiera instrukcja obsługi oprogramowania (dołączona na płycie CD-ROM).