Nie wykryto drukarki (został wyświetlony komunikat, że drukarka nie została znaleziona w sieci)

FAQ ID: 8202149200

Data wydania: 18 sierpnia 2014

Rozwiązanie:

Jeżeli okno dialogowe Check Printer Settings (Sprawdź ustawienia drukarki) pojawi się podczas konfiguracji sieci bezprzewodowej w czasie instalacji oprogramowania, należy spróbować kolejno rozwiązań od 1 do 4.

1. Przed sprawdzeniem ustawienia połączenia bezprzewodowego

1-1. Najpierw upewnij się, że wszystkie urządzenia, tzn. i) drukarka, ii) punkt dostępu, iii) router są uruchomione. Następnie, wyłącz każde urządzenie i uruchom je ponownie.

1-2. Ustaw drukarkę i punkt dostępu (albo router) w taki sposób, aby nie było między nimi żadnych przeszkód.


Po wykonaniu kroków 1. i 2., kliknij [Redetect] (Rozpoznaj ponownie), aby kontynuować konfigurację.

Jeśli problem nie ustąpi, spróbuj następującego rozwiązania [ 2. Sprawdź, czy ustawienie jednostki centralnej jest prawidłowe czy nie]:

2. Sprawdź, czy ustawienie jednostki centralnej jest prawidłowe, czy nie

Sprawdź, czy połączenie z bezprzewodową siecią LAN jest aktywne.

krok 1.

Za pomocą przycisku wybierz pozycję [Setup] (Konfiguracja), a następnie naciśnij przycisk OK.

krok 2.

Za pomocą przycisku lub wybierz pozycję [Device settings] (Ustawienia urządzenia), a następnie naciśnij przycisk OK.

krok 3.

Za pomocą przycisku lub wybierz pozycję [LAN settings] (Ustawienia sieci LAN), a następnie naciśnij przycisk OK.

krok 4.

Za pomocą przycisku lub wybierz pozycję [Confirm LAN settings] (Potwierdź ustawienia bezprzewodowej sieci LAN), a następnie naciśnij przycisk OK.

krok 5.

Za pomocą przycisku lub wybierz pozycję [WLAN setting list] (Lista ustawień sieci WLAN), a następnie naciśnij przycisk OK.

krok 6.

Po wyświetleniu pozycji „WLAN setting list” (Lista ustawień sieci WLAN) sprawdź, czy parametr Connection (Połączenie) ma wartość „Active” (Aktywne).
Jeśli w pozycji „Connection” (Połączenie) nie jest wyświetlana wartość „Active” (Aktywne) — a jest wyświetlana wartość „Inactive” (Nieaktywne) — drukarka nie jest połączona z punktem dostępu lub routerem. Przeprowadź konfigurację sieci bezprzewodowej ponownie.

Opis procedur można znaleźć w części [ Połączenie drukarki z punktem dostępu w ramach bezprzewodowej sieci LAN ].

3. Sprawdzenie ustawień funkcji zapory oprogramowania zabezpieczającego

3-1. Oprogramowanie zapory zakłóca niezbędną komunikację sieciową.

[Jak sprawdzić]
Działanie oprogramowania zapory może zakłócać komunikację podczas konfiguracji sieci bezprzewodowej.
W oprogramowaniu zabezpieczającym „Firewall” (Zapora) zarejestruj następujące pliki jako pliki z prawem dostępu albo przeprowadź konfigurację przy zatrzymanej zaporze.

- W przypadku systemu Windows
Nazwa pliku: Setup.exe

- W przypadku systemu Macintosh
Nazwa pliku:
BJ Network Tool.app
canonijnetwork.bundle
CIJScannerRegister.app
CNNSelectorAgent.app
Canon IJ Network Scanner Selector EX.app


UWAGA
  • Informacje o sposobie zatrzymania oprogramowania zapory można znaleźć w instrukcji obsługi oprogramowania zabezpieczającego lub skontaktować się z producentem.


WAŻNE
  • Przed wyłączeniem oprogramowania zapory należy odłączyć się od Internetu.


Jeżeli problem wciąż występuje, sprawdź następne menu rozwiązań „4. Review the setting of the access point or the router” (Sprawdzanie ustawień punktu dostępu lub routera).

4. Sprawdzanie ustawień punktu dostępu lub routera

4-1. Jeżeli poniższe ustawienia zakłócają komunikację podczas konfiguracji sieci bezprzewodowej, należy dokonać zmiany ustawień. Po zmianie ustawień można przeprowadzić instalację.

UWAGA
  • Informacje o sposobie zmiany ustawień punktu dostępu i uwagi jego dotyczące można znaleźć w instrukcji obsługi punktu dostępu lub skontaktować się z producentem.

  • Filtrowanie adresów MAC jest włączone:

Należy zmienić ustawienia punktu dostępu tak, aby adres MAC drukarki był akceptowany.

  • Komputer i drukarka używają tej samej wartości SSID, a funkcja Privacy Separator lub Network Disconnection jest włączona:

Wyłącz funkcję Privacy Separator lub Network Disconnection.

  • Komputer i drukarka używają różnych wartości SSID, a funkcja Privacy Separator lub Network Disconnection jest włączona:

Zastosuj tę samą nazwę SSID w komputerze i drukarce.


INFORMACJE POMOCNICZE
  • Jak sprawdzić adres MAC drukarki

punkt 1.

Za pomocą przycisku wybierz pozycję [Setup] (Konfiguracja), a następnie naciśnij przycisk OK.
punkt 2.

Za pomocą przycisku lub wybierz pozycję [Device settings] (Ustawienia urządzenia), a następnie naciśnij przycisk OK.

punkt 3.

Za pomocą przycisku lub wybierz pozycję [LAN settings] (Ustawienia sieci LAN), a następnie naciśnij przycisk OK.

punkt 4.

Za pomocą przycisku lub wybierz pozycję [Confirm LAN settings] (Potwierdź ustawienia bezprzewodowej sieci LAN), a następnie naciśnij przycisk OK.

punkt 5.

Za pomocą przycisku lub wybierz pozycję [WLAN setting list] (Lista ustawień sieci WLAN), a następnie naciśnij przycisk OK.
punkt 6.

Po wyświetleniu „WLAN setting list” (Lista ustawień sieci WLAN), sprawdź adres MAC za pomocą przycisku lub .

4-2. Sprawdź, czy oprogramowanie sprzętowe punktu dostępu lub routera zostało zaktualizowane do najnowszej wersji, czy nie.
Informacje na temat aktualizacji oprogramowania sprzętowego można znaleźć w podręczniku dołączonym do punktu dostępu lub routera. O pomoc można także zwrócić się do producenta urządzenia.

Odpowiednie modele

  • MAXIFY MB2040
  • MAXIFY MB2050

    Czy ten artykuł zawierał odpowiedź na pytanie?