Jak ręcznie skonfigurować bezprzewodową sieć LAN (w środowisku Windows)

FAQ ID: 8200706900

Data wydania: 24 grudnia 2009

Rozwiązanie:

Wireless Setup


UWAGA
Przed podłączeniem urządzenia do sieci należy podłączyć do sieci komputer. Sprawdź, czy konfiguracja komputera i punktu dostępowego lub routera została zakończona.

Dodaj (podłącz) urządzenie do sieci.

A: Internet
B: Punkt dostępu lub router bezprzewodowy itp.

- Uwagi dotyczące bezprzewodowego połączenia

  • Konfiguracja, funkcje routera, czynności konfiguracyjne i ustawienia zabezpieczeń urządzenia sieciowego różnią się w zależności od środowiska systemowego użytkownika. Szczegółowe informacje można znaleźć w instrukcji obsługi urządzenia lub uzyskać u jego producenta.
  • W przypadku instalowania urządzenia w biurze należy skonsultować się z administratorem sieci.
  • W przypadku łączenia z siecią, która nie jest chroniona żadnymi zabezpieczeniami, występuje ryzyko uzyskania dostępu do danych, np. informacji osobistych, przez osoby trzecie.
  • Z urządzenia nie można korzystać przy użyciu jednocześnie połączenia bezprzewodowego i przewodowego.
  • Jeśli pojawi się komunikat o błędzie lub wystąpią problemy z połączeniem sieciowym, należy skorzystać z drukowanego podręcznika „Rozwiązywanie problemów z konfiguracją sieci”.


Połączenia „ad hoc”, czyli bezpośrednie (bez używania punktu dostępowego) połączenia z komputerem przez sieć bezprzewodową, nie są obsługiwane. Stosowane punktu dostępowego jest wymagane.

Konfiguracja łączności bezprzewodowej z wykorzystaniem procedury prostej instalacji

  • Sprawdź informacje dla połączenia bezprzewodowego

W celu podłączenia urządzenia do punktu dostępowego lub routera należy podać informacje wymienione poniżej.
Sprawdź je w punkcie dostępowym/routerze i spisz.


UWAGA
  • Szczegółowy opis sposobów uzyskiwania tych informacji można znaleźć w instrukcji obsługi punktu dostępowego/routera lub kontaktując się z producentem.

- Nazwa punktu dostępowego/nazwa sieci
* Zwana również „identyfikatorem SSID”.
Identyfikator konkretnego punktu dostępowego.

- Klucz sieciowy
* Zwany również „kluczem szyfrowania”, „kluczem WEP”, „hasłem WPA/WPA2” lub „kluczem wstępnym”.
Hasło, które należy skonfigurować w celu uniemożliwienia dostępu nieuprawnionym osobom do kanału komunikacyjnego.

1

Naciśnij przycisk Setup (Konfiguracja) (A).
Zostanie wyświetlony ekran menu Setup (Konfiguracja).

2

Za pomocą przycisku lub (B) wybierz pozycję Wireless LAN setup (Konfiguracja bezprzewodowej sieci LAN), a następnie naciśnij przycisk [OK].

3

Za pomocą przycisku lub (C) wybierz pozycję [Yes] (Tak), a następnie naciśnij przycisk [OK].
Aktywacja połączenia bezprzewodowego będzie sygnalizowana świeceniem kontrolki sieci Wi-Fi (D) na niebiesko.

4

Wybierz opcję Easy setup (Prosta instalacja), a następnie naciśnij przycisk [OK].

5

Zaznacz nazwę punktu dostępowego odpowiadającą spisanej nazwie i kliknij przycisk OK.


UWAGA
  • W przypadku osób zamieszkałych na obszarach silnie zurbanizowanych mogą być wykrywane sąsiednie punkty dostępowe.

6

Gdy zostanie wyświetlony jeden z następujących ekranów, należy wprowadzić za pomocą przycisków numerycznych (E) spisany klucz sieciowy, a następnie nacisnąć przycisk OK.
Jeśli powyższe okno nie zostanie wyświetlone, przejdź do kroku 8.
Naciśnij przycisk , aby przełączać tryby wprowadzania znaków.


WAŻNE
  • Należy zwracać uwagę na użycie małych i wielkich liter.


UWAGA
  • Szczegółowe informacje dotyczące wprowadzania znaków można znaleźć w drukowanym podręczniku: „Rozwiązywanie problemów z konfiguracją sieci”.

7

Upewnij się, że klucz sieciowy został wprowadzony bez błędów, i naciśnij przycisk OK.

8

Gdy zostanie wyświetlony powyższy ekran, naciśnij przycisk OK.
Zostanie ponownie wyświetlony ekran menu Setup (Konfiguracja).


UWAGA
  • If Failed to connect to the access point. appears, press the OK button, make sure that the network key is correct, then enter it again. Jeśli wciąż nie można ustanowić połączenia, zajrzyj do drukowanego podręcznika „Rozwiązywanie problemów z konfiguracją sieci”.

9

Naciśnij przycisk COPY (F).
Zostanie wyświetlony ekran trybu gotowości kopiowania.

Instalacja oprogramowania (połączenie sieciowe)

  • Aby użytkować urządzenie podłączone do komputera, należy zainstalować oprogramowanie ze sterownikami na dysku twardym komputera. Proces instalacji trwa około 20 minut. (Czas instalacji może różnić się w zależności od środowiska komputera i liczby aplikacji, które mają być zainstalowane).
  • Ekrany odnoszą się do systemu operacyjnego Windows Vista Ultimate.


WAŻNE
  • Przed rozpoczęciem instalacji należy zamknąć wszystkie działające aplikacje.
  • Zaloguj się jako administrator (lub jako członek grupy administratorów).
  • Podczas instalacji nie należy się przełączać na inny profil użytkownika.
  • Podczas instalacji może być wymagane połączenie internetowe. Mogą być pobrane opłaty za połączenie. Skontaktuj się z usługodawcą internetowym.
  • Podczas instalacji może być konieczne ponowne uruchomienie komputera. Postępuj zgodnie z instrukcjami i podczas ponownego uruchamiania nie wyjmuj dysku Setup CD-ROM z napędu. Po ponownym uruchomieniu komputera instalacja będzie kontynuowana.
  • Jeśli funkcja zapory oprogramowania zabezpieczającego jest włączona, może zostać wyświetlone ostrzeżenie informujące, że oprogramowanie Canon próbuje uzyskać dostęp do sieci. Gdy pojawi się takie ostrzeżenie, należy skonfigurować oprogramowanie zabezpieczające tak, by zawsze zezwalało na dostęp do sieci.

- Easy-WebPrint EX
W przypadku korzystania z programu Internet Explorer 7 lub nowszego, można korzystać z oprogramowania Easy-WebPrint EX służącego do drukowania stron internetowych. Podczas instalacji wymagane jest połączenie internetowe.

1

Uruchom komputer, a następnie włóż dysk Setup CDROM (Instalacyjny dysk CD-ROM) do napędu CD-ROM.
W przypadku korzystania z systemu Windows, program instalacyjny zostanie uruchomiony automatycznie.


UWAGA
  • Jeśli program nie uruchomi się automatycznie, dwukrotnie kliknij ikonę napędu CD-ROM w oknie Computer (Komputer) lub My Computer (Mój komputer). Po wyświetleniu zawartości dysku CD-ROM, dwukrotnie kliknij plik MSETUP4.EXE.

2 Windows 7/Windows Vista
Windows XP/Windows 2000 -> 3

Na ekranie AutoPlay (Autoodtwarzanie) kliknij pozycję Run Msetup4.exe (Uruchom Msetup4.exe), a następnie w oknie dialogowym User Account Control (Kontrola konta użytkownika) kliknij przycisk Continue (Kontynuuj) lub Yes (Tak).
Jeśli okno dialogowe User Account Control (Kontrola konta użytkownika) pojawi się ponownie w następnych czynnościach, kliknij przycisk Continue (Kontynuuj) lub Yes (Tak).

3

Wybierz swoje miejsce zamieszkania i kliknij przycisk Next (Dalej).


UWAGA
  • Jeśli pojawi się ekran Select Language (Wybierz język), wybierz język, a następnie kliknij przycisk Next (Dalej).

4

Wybierz kraj lub region, a następnie kliknij przycisk Next (Dalej).


UWAGA
  • Ustawienie to pojawi się jedynie w przypadku wybrania Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki lub Azji na ekranie w kroku 3.

5

Kliknij opcję Easy Install (Łatwa instalacja).
Sterowniki, oprogramowanie i podręczniki ekranowe są instalowane jednocześnie.


UWAGA
  • Aby wybrać określone elementy do zainstalowania, kliknij opcję Custom Install (Instalacja niestandardowa).

- W przypadku systemu Windows 7/Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym
  • Sterownik drukarki XPS można zainstalować korzystając z instalacji niestandardowej (Custom Install). Wybierając sterownik drukarki XPS, wybierz jednocześnie sterownik drukarki IJ.

6

Kliknij przycisk Install (Zainstaluj).


WAŻNE
  • Aby zainstalować oprogramowanie Easy-WebPrint EX, należy podłączyć na tym etapie komputer do internetu. (wymagana jest przeglądarka Internet Explorer 7 lub nowsza.) Jeśli łącze internetowe jest niedostępne, oprogramowanie to można zainstalować także później.

7

Wybierz opcję Use the printer on network (Użyj drukarki w sieci), a następnie kliknij przycisk Next (Dalej).
Postępuj zgodnie z instrukcjami kontynuowania instalacji oprogramowania wyświetlanymi na ekranie.

8

W wyświetlonym oknie Printer Detection (Wykrywanie drukarki) kliknij przycisk Next (Dalej).


WAŻNE
  • Jeśli zamiast powyższego ekranu pojawi się ekran Printer Connection (Podłączanie drukarki), oznacza to, że w kroku 7. wybrano niewłaściwą metodę połączenia.

W takim przypadku należy kliknąć przycisk Cancel (Anuluj), wrócić do kroku 6., a następnie w kroku 7. koniecznie wybrać opcję Use the printer on network (Użyj drukarki w sieci).

9

W wyświetlonym oknie dialogowym Detected Printers List (Lista wykrytych drukarek) zaznacz urządzenie Canon MX870, a następnie kliknij przycisk Next (Dalej).


UWAGA
  • Jeśli urządzenie nie zostanie wykryte, pojawi się okno dialogowe Check Printer Settings (Sprawdź ustawienia drukarki). Więcej informacji na ten temat można znaleźć w drukowanym podręczniku „Rozwiązywanie problemów z konfiguracją sieci”. Upewnij się, że nie występują żadne problemy, i ponownie kliknij przycisk Next (Dalej) na ekranie z kroku 8.

10

Po wyświetleniu okna dialogowego Setup Completion (Zakończenie instalacji) kliknij przycisk Complete (Zakończ).

Instalacja oprogramowania (informacje)

1

Kliknij przycisk Dalej (Next).
Postępuj zgodnie z instrukcjami kontynuowania instalacji oprogramowania wyświetlanymi na ekranie.

- Ważne informacje dotyczące instalacji

  • Informacje wymagane do rejestracji użytkownika


Podczas rejestrowania produktu wymagany jest jego numer seryjny. Numer seryjny jest umieszczony wewnątrz drukarki (jak pokazano na ilustracji).

WAŻNE
  • Jeśli zasilanie jest podłączone, uchwyt głowicy drukującej przesunie się po otwarciu modułu skanera (pokrywy) (A).


UWAGA
  • Ekran User Registration (Rejestracja użytkownika) pojawi się jedynie w przypadku wybrania opcji Europe, Middle East, Africa (Europa, Bliski Wschód, Afryka) na ekranie Select Your Place of Residence (Wybierz miejsce zamieszkania).

  • Jeśli zostanie wyświetlony ekran Extended Survey Program (Program rozszerzonej ankiety)


Aby wyrazić zgodę na program Extended Survey Program (Program rozszerzonej ankiety), kliknij przycisk Agree (Zgadzam się).
Jeśli klikniesz przycisk Do not agree (Nie zgadzam się), program Extended Survey Program (Program rozszerzonej ankiety) nie zostanie zainstalowany (Nie ma to wpływu na funkcjonalność urządzenia).

2

Kliknij przycisk Exit (Zakończ), aby zakończyć instalację.
Jeśli został wyświetlony przycisk Restart (Uruchom ponownie), postępuj zgodnie z instrukcją, aby uruchomić komputer ponownie.

3

Program Solution Menu zostanie uruchomiony automatycznie.


UWAGA
  • Wyjmij dysk Setup CD-ROM z napędu CD-ROM i schowaj go w bezpiecznym miejscu.
  • Przyciski wyświetlane w menu Solution Menu (Menu rozwiązań) mogą różnić się w zależności od kraju/regionu, w jakim został zakupiony produkt.

- Używanie urządzenia z innych komputerów
Po zakończeniu procesu ustanawiania bezprzewodowego połączenia urządzenia, może ono zostać użyte z innych komputerów znajdujących się w tej samej sieci.
Zainstaluj oprogramowanie (wraz ze sterownikami) na komputerze, z którego chcesz używać urządzenia. Inne ustawienia nie są wymagane.

Informacje dotyczące procedury instalacji oprogramowania znajdują się w części [ Jak skonfigurować bezprzewodową sieć LAN w celu umożliwienia korzystania z drukarki innym komputerom (w środowisku Windows) ]

A: Komputer, z którego można obecnie używać urządzenia
B: Inne komputery w tej samej sieci

Odpowiednie modele

  • PIXMA MX870

Czy ten artykuł zawierał odpowiedź na pytanie?