Konfiguracja połączenia przewodowego
UWAGAPrzed podłączeniem urządzenia do sieci należy podłączyć do sieci komputer. Sprawdź, czy konfiguracja komputera i routera została zakończona.
Dodaj (podłącz) urządzenie do sieci.
A: Internet
B. Router itd.
- Uwagi dotyczące przewodowego połączenia
- Konfiguracja, funkcje routera, czynności konfiguracyjne i ustawienia zabezpieczeń urządzenia sieciowego różnią się w zależności od środowiska systemowego użytkownika. Szczegółowe informacje można znaleźć w instrukcji obsługi urządzenia lub uzyskać u jego producenta.
- W przypadku instalowania urządzenia w biurze należy skonsultować się z administratorem sieci.
- W przypadku łączenia z siecią, która nie jest chroniona żadnymi zabezpieczeniami, występuje ryzyko uzyskania dostępu do danych, np. informacji osobistych, przez osoby trzecie.
- Z urządzenia nie można korzystać przy użyciu jednocześnie połączenia bezprzewodowego i przewodowego.
- Jeśli pojawi się komunikat o błędzie lub wystąpią problemy z połączeniem sieciowym, należy skorzystać z drukowanego podręcznika „Rozwiązywanie problemów z konfiguracją sieci”.
1
Zdejmij osłonę (A), a następnie podłącz urządzenie sieciowe (router itp.) za pomocą przewodu Ethernet (B).
2
Naciśnij przycisk Setup (Konfiguracja) (C).
Zostanie wyświetlony ekran menu Setup (Konfiguracja).
3
Za pomocą przycisku lub (D) wybierz pozycję <Device settings> (Ustawienia urządzenia), a następnie naciśnij przycisk [OK].
4
Za pomocą przycisku lub (E) wybierz pozycję <LAN settings> (Ustawienia faksu), a następnie naciśnij przycisk [OK].
5
Wybierz pozycję Change wireless/wired (Zmień połączenie bezprzewodowe/przewodowe), a następnie naciśnij przycisk OK.
6
Wybierz opcję Wired LAN active (Aktywna przewodowa sieć LAN), a następnie naciśnij przycisk OK.
Zostanie ponownie wyświetlony ekran LAN settings (Ustawienia sieci LAN).
7
Naciśnij przycisk COPY (F).
Zostanie wyświetlony ekran trybu gotowości kopiowania.
Instalacja oprogramowania (połączenie sieciowe)
- Aby użytkować urządzenie podłączone do komputera, należy zainstalować oprogramowanie ze sterownikami na dysku twardym komputera. Proces instalacji trwa około 20 minut. (Czas instalacji może różnić się w zależności od środowiska komputera i liczby aplikacji, które mają być zainstalowane).
- Ekrany odnoszą się do systemu operacyjnego Windows Vista Ultimate.
WAŻNE- Przed rozpoczęciem instalacji należy zamknąć wszystkie działające aplikacje.
- Zaloguj się jako administrator (lub jako członek grupy administratorów).
- Podczas instalacji nie należy się przełączać na inny profil użytkownika.
- Podczas instalacji może być wymagane połączenie internetowe. Mogą być pobrane opłaty za połączenie. Skontaktuj się z usługodawcą internetowym.
- Podczas instalacji może być konieczne ponowne uruchomienie komputera. Postępuj zgodnie z instrukcjami i podczas ponownego uruchamiania nie wyjmuj dysku Setup CD-ROM z napędu. Po ponownym uruchomieniu komputera instalacja będzie kontynuowana.
- Jeśli funkcja zapory oprogramowania zabezpieczającego jest włączona, może zostać wyświetlone ostrzeżenie informujące, że oprogramowanie Canon próbuje uzyskać dostęp do sieci. Gdy pojawi się takie ostrzeżenie, należy skonfigurować oprogramowanie zabezpieczające tak, by zawsze zezwalało na dostęp do sieci.
- Easy-WebPrint EX
W przypadku korzystania z programu Internet Explorer 7 lub nowszego, można korzystać z oprogramowania Easy-WebPrint EX służącego do drukowania stron internetowych. Podczas instalacji wymagane jest połączenie internetowe.
1
Uruchom komputer, a następnie włóż dysk Setup CDROM (Instalacyjny dysk CD-ROM) do napędu CD-ROM.
W przypadku korzystania z systemu Windows, program instalacyjny zostanie uruchomiony automatycznie.
UWAGA- Jeśli program nie uruchomi się automatycznie, dwukrotnie kliknij ikonę napędu CD-ROM w oknie Computer (Komputer) lub My Computer (Mój komputer). Po wyświetleniu zawartości dysku CD-ROM, dwukrotnie kliknij plik MSETUP4.EXE.
2 Windows 7/Windows Vista
Windows XP/Windows 2000 -> 3
Na ekranie AutoPlay (Autoodtwarzanie) kliknij pozycję Run Msetup4.exe (Uruchom Msetup4.exe), a następnie w oknie dialogowym User Account Control (Kontrola konta użytkownika) kliknij przycisk Continue (Kontynuuj) lub Yes (Tak).
Jeśli okno dialogowe User Account Control (Kontrola konta użytkownika) pojawi się ponownie w następnych czynnościach, kliknij przycisk Continue (Kontynuuj) lub Yes (Tak).
3
Wybierz swoje miejsce zamieszkania i kliknij przycisk Next (Dalej).
UWAGA- Jeśli pojawi się ekran Select Language (Wybierz język), wybierz język, a następnie kliknij przycisk Next (Dalej).
4
Wybierz kraj lub region, a następnie kliknij przycisk Next (Dalej).
UWAGA- Ustawienie to pojawi się jedynie w przypadku wybrania Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki lub Azji na ekranie w kroku 3.
5
Kliknij opcję Easy Install (Łatwa instalacja).
Sterowniki, oprogramowanie i podręczniki ekranowe są instalowane jednocześnie.
UWAGA- Aby wybrać określone elementy do zainstalowania, kliknij opcję Custom Install (Instalacja niestandardowa).
- W przypadku systemu Windows 7/Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym
- Sterownik drukarki XPS można zainstalować korzystając z instalacji niestandardowej (Custom Install). Wybierając sterownik drukarki XPS, wybierz jednocześnie sterownik drukarki IJ.
6
Kliknij przycisk Install (Zainstaluj).
WAŻNE- Aby zainstalować oprogramowanie Easy-WebPrint EX, należy podłączyć na tym etapie komputer do internetu. (wymagana jest przeglądarka Internet Explorer 7 lub nowsza.) Jeśli łącze internetowe jest niedostępne, oprogramowanie to można zainstalować także później.
7
Wybierz opcję Use the printer on network (Użyj drukarki w sieci), a następnie kliknij przycisk Next (Dalej).
Postępuj zgodnie z instrukcjami kontynuowania instalacji oprogramowania wyświetlanymi na ekranie.
8
W wyświetlonym oknie Printer Detection (Wykrywanie drukarki) kliknij przycisk Next (Dalej).
WAŻNE- Jeśli zamiast powyższego ekranu pojawi się ekran Printer Connection (Podłączanie drukarki), oznacza to, że w kroku 7. wybrano niewłaściwą metodę połączenia.
W takim przypadku należy kliknąć przycisk Cancel (Anuluj), wrócić do kroku 6., a następnie w kroku 7. koniecznie wybrać opcję Use the printer on network (Użyj drukarki w sieci).
9
W wyświetlonym oknie dialogowym Detected Printers List (Lista wykrytych drukarek) zaznacz urządzenie Canon MX870, a następnie kliknij przycisk Next (Dalej).
UWAGA- Jeśli urządzenie nie zostanie wykryte, pojawi się okno dialogowe Check Printer Settings (Sprawdź ustawienia drukarki). Więcej informacji na ten temat można znaleźć w drukowanym podręczniku „Rozwiązywanie problemów z konfiguracją sieci”. Upewnij się, że nie występują żadne problemy, i ponownie kliknij przycisk Next (Dalej) na ekranie z kroku 8.
10
Po wyświetleniu okna dialogowego Setup Completion (Zakończenie instalacji) kliknij przycisk Complete (Zakończ).
Instalacja oprogramowania (informacje)
1
Kliknij przycisk Dalej (Next).
Postępuj zgodnie z instrukcjami kontynuowania instalacji oprogramowania wyświetlanymi na ekranie.
- Ważne informacje dotyczące instalacji
- Informacje wymagane do rejestracji użytkownika
Podczas rejestrowania produktu wymagany jest jego numer seryjny. Numer seryjny jest umieszczony wewnątrz drukarki (jak pokazano na ilustracji).
WAŻNE- Jeśli zasilanie jest podłączone, uchwyt głowicy drukującej przesunie się po otwarciu modułu skanera (pokrywy) (A).
UWAGA- Ekran User Registration (Rejestracja użytkownika) pojawi się jedynie w przypadku wybrania opcji Europe, Middle East, Africa (Europa, Bliski Wschód, Afryka) na ekranie Select Your Place of Residence (Wybierz miejsce zamieszkania).
- Jeśli zostanie wyświetlony ekran Extended Survey Program (Program rozszerzonej ankiety)
Aby wyrazić zgodę na program Extended Survey Program (Program rozszerzonej ankiety), kliknij przycisk Agree (Zgadzam się).
Jeśli klikniesz przycisk Do not agree (Nie zgadzam się), program Extended Survey Program (Program rozszerzonej ankiety) nie zostanie zainstalowany (Nie ma to wpływu na funkcjonalność urządzenia).
2
Kliknij przycisk Exit (Zakończ), aby zakończyć instalację.
Jeśli został wyświetlony przycisk Restart (Uruchom ponownie), postępuj zgodnie z instrukcją, aby uruchomić komputer ponownie.
3
Program Solution Menu zostanie uruchomiony automatycznie.
UWAGA- Wyjmij dysk Setup CD-ROM z napędu CD-ROM i schowaj go w bezpiecznym miejscu.
- Przyciski wyświetlane w menu Solution Menu (Menu rozwiązań) mogą różnić się w zależności od kraju/regionu, w jakim został zakupiony produkt.
- Używanie urządzenia z innych komputerów
Po zakończeniu procesu ustanawiania przewodowego połączenia urządzenia, może ono zostać użyte z innych komputerów znajdujących się w tej samej sieci.
Zainstaluj oprogramowanie (wraz ze sterownikami) na komputerze, z którego chcesz używać urządzenia. Inne ustawienia nie są wymagane.
Informacje dotyczące procedury instalacji oprogramowania znajdują się w części [ Jak skonfigurować przewodową sieć LAN w celu umożliwienia korzystania z drukarki innym komputerom (w środowisku Windows) ]
A: Komputer, z którego można obecnie używać urządzenia
B: Inne komputery w tej samej sieci