Informacje o systemie operacyjnym
W momencie wprowadzenia na rynek każdego nowego systemu operacyjnego firma Canon określi dokładnie, które produkty będą wspierane. Decyzja jest podejmowana ze świadomością, że produkcja nowych sterowników i obsługa oprogramowania wymagają bezpośrednich nakładów finansowych. Firma Canon nie może zagwarantować, że jej starsze produkty będą nadal obsługiwane przez nowy system operacyjny.
Zgodność produktu z systemem operacyjnym można sprawdzić poniżej.
Weryfikacja zgodności
Wpisz poniżej nazwę swojego produktu, aby sprawdzić jego zgodność z systemami operacyjnymi
Problem z oprogramowaniem imageFORMULA CaptureOnTouch w systemie Windows 11, wersja 24H2
Zauważyliśmy, że nie można używać CaptureOnTouch na niektórych komputerach z systemem Windows 11 w wersji 24H2 (niektóre komputery z systemem Windows 11 w wersji 24H2 nie stanowią problemu).
Z przykrością informujemy, że w związku z tym prosimy o nieaktualizowanie środowiska systemu operacyjnego Windows 11 do wersji 24H2 lub niekorzystanie z niego.
Przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z wyświetleniem następującego komunikatu o błędzie:
„Nie znaleziono skanera. Sprawdź kabel lub zasilacz”.
Tymczasowe obejście problemu z CaptureOnTouch w systemie Windows 11, wersja 24H2
Procedura tymczasowego obejścia problemu z CaptureOnTouch jest następująca:
- Wyłącz program CaptureOnTouch. Upewnij się, że w zasobniku systemu Windows (w prawym dolnym rogu ekranu) nie ma ikony CaptureOnTouch.
- W menu Start systemu Windows wybierz kolejno CaptureOnTouch > System Configuration, aby uruchomić narzędzie System Configuration.
- W narzędziu System Configuration wybierz opcję „Citrix: TWAIN Redirection” (Citrix: przekierowanie TWAIN) w trybie cienkiego klienta (patrz poniższy schemat).
- Kliknij przycisk OK, aby zamknąć narzędzie.
- W menu Start systemu Windows uruchom program CaptureOnTouch.
Korzystając z tymczasowego obejścia, można skanować za pomocą programu CaptureOnTouch.
Istnieją jednak pewne ograniczenia:
- Nie można rozpocząć skanowania za pomocą przycisku Start na urządzeniu skanera.
- Ikona w zasobniku systemowym nie zmienia się w zależności od tego, czy skaner jest podłączony, czy nie. Zawsze jest wyświetlana ikona „rozłączony”.
Stałe rozwiązanie zostanie opracowane we współpracy z firmą Microsoft. Badamy problem, aby jak najszybciej go rozwiązać. Zaktualizowane informacje będą publikowane na tej stronie.
Komunikaty
Komunikat dotyczący urządzeń z systemem Windows 10 i procesorem Snapdragon
Kilka produktów firmy Canon obsługujących system Windows 10 nie obsługuje urządzeń z systemem Windows 10 i procesorem Snapdragon.
Aby sprawdzić, czy system jest zarządzany przez procesor Snapdragon, poszukaj opcji „64-bitowy system operacyjny, procesor ARM” lub „32-bitowy system operacyjny, procesor ARM” w menu System. Jeśli jest tam taka opcja, oznacza to, że zainstalowano procesor Snapdragon. Aby przejść do wspomnianej pozycji menu, wybierz: Panel sterowania > Wszystkie elementy Panelu sterowania > System.
Niezgodne produkty wymieniono poniżej:
Lista modeli urządzeń Canon objętych dostawą tonerów bez mikroczipów
-
Poniższe produkty PIXMA są niezgodne z systemem Windows 10 obsługiwanym przez procesor Snapdragon:
PIXMA PIXMA iP3640 PIXMA iP3650 PIXMA PRO-1000 PIXMA G1400 PIXMA G1500 PIXMA G1410 PIXMA MX7600 PIXMA G2400 PIXMA G2500 PIXMA G2410 PIXMA TS3140 PIXMA TS3150 PIXMA TS3151 PIXMA E3140 PIXMA TS5140 PIXMA TS5150 PIXMA TS5151 PIXMA TS6140 PIXMA TS6150 PIXMA TS6151 PIXMA TS8140 PIXMA TS8150 PIXMA TS8151 PIXMA TS8152 PIXMA TS9140 PIXMA TS9150 PIXMA TS9155 PIXMA TR7540 PIXMA TR7550 PIXMA TR8540 PIXMA TR8550 -
Wszystkie produkty CanoScan są niezgodne z systemem Windows 10 obsługiwanym przez procesor Snapdragon.
Produkty CanoScan LiDE120 LiDE220 -
Poniższe produkty imagePROGRAF (drukarki wielkoformatowe) są niezgodne z systemem Windows 10 obsługiwanym przez procesor Snapdragon.
Informacje dotyczące systemu Windows 10 S
System Windows 10 S jest wersją systemu operacyjnego Windows 10, w której główny nacisk położono na zabezpieczenia. W urządzeniach z systemem Windows 10 S można instalować tylko aplikacje ze sklepu Windows.
W przypadku większości produktów Canon zgodnych z systemem Windows 10 dostępny jest podstawowy sterownik, który zainstalowano już w systemie Windows 10 S. Jednak niektóre produkty nie są zgodne z systemem Windows 10 S, ponieważ brak w nim odpowiednich sterowników. Więcej informacji na temat systemu Windows 10 S znajduje się na stronie Microsoft Windows 10 S.
Produkty niezgodne z systemem Windows 10 S wymieniono poniżej:
Lista modeli urządzeń Canon objętych dostawą tonerów bez mikroczipów
-
Poniższe produkty PIXMA są niezgodne z systemem Windows 10 S:
PIXMA PIXMA G1400 PIXMA G1500 PIXMA G2400 PIXMA G2500 PIXMA iP1100 PIXMA iP1180 PIXMA iP3600 PIXMA iX4000 PIXMA iX5000 PIXMA MX7600 PIXMA PRO-1000 -
Poniższe produkty i-SENSYS są niezgodne z systemem Windows 10 S:
Seria i-SENSYS LBP i-SENSYS LBP151dw i-SENSYS LBP251dw i-SENSYS LBP252dw i-SENSYS LBP253x i-SENSYS LBP6030 i-SENSYS LBP6030B i-SENSYS LBP6030w i-SENSYS LBP6230dw i-SENSYS LBP7100Cn i-SENSYS LBP7110Cw Seria i-SENSYS MF i-SENSYS MF211 i-SENSYS MF212w i-SENSYS MF226dn i-SENSYS MF229dw i-SENSYS MF231 i-SENSYS MF232w i-SENSYS MF237w i-SENSYS MF244dw i-SENSYS MF247dw i-SENSYS MF249dw i-SENSYS MF411dw i-SENSYS MF416dw
i-SENSYS MF418x i-SENSYS MF512x i-SENSYS MF515x i-SENSYS MF623Cn
i-SENSYS MF628Cw i-SENSYS MF724Cdw i-SENSYS MF728Cdw i-SENSYS MF729Cx i-SENSYS MF3010 i-SENSYS MF8230Cn i-SENSYS MF8280Cw i-SENSYS MF8540Cdn i-SENSYS MF8550Cdn i-SENSYS MF8580Cdn i-SENSYS FAX i-SENSYS FAX-L100 i-SENSYS FAX-L150 i-SENSYS FAX-L170 i-SENSYS FAX-L250 -
Poniższe produkty imageRUNNER są niezgodne z systemem Windows 10 S:
imageRUNNER imageRUNNER 1435 imageRUNNER 1435i imageRUNNER 1435iF imageRUNNER 1435P imageRUNNER 2204 imageRUNNER 2204F imageRUNNER 2204N imageRUNNER C1225 imageRUNNER C1225iF imageRUNNER C1325iF imageRUNNER C1335iF imageRUNNER C1335iFC -
Poniższe produkty imagePROGRAF (drukarki wielkoformatowe) są niezgodne z systemem Windows 10 S.
Zgodność z systemem Linux
Drukarki i urządzenia wielofunkcyjne PIXMA, skanery, laserowe drukarki i urządzenia wielofunkcyjne i-SENSYS, faksy laserowe i kopiarki osobiste
Obecnie firma Canon zapewnia pomoc techniczną dla produktów PIXMA i systemu operacyjnego Linux tylko poprzez udostępnianie podstawowych sterowników w ograniczonej liczbie wersji językowych.
Te podstawowe sterowniki mogą nie obejmować pełnego zakresu funkcji każdej drukarki i każdego urządzenia wielofunkcyjnego, jednak umożliwiają wykonywanie podstawowych czynności z zakresu drukowania i skanowania.
Sterowniki dla systemu Linux nie są dostarczane na instalacyjnej płycie CD-ROM firmy Canon, a zamiast tego są udostępniane za pośrednictwem naszego obszaru pomocy technicznej. Należy wybrać produkt i zastosować filtry języka i systemu operacyjnego.
Firma Canon nie oferuje pomocy technicznej w zakresie konkretnych problemów związanych z systemem Linux, które wykraczałoby poza udostępnienie początkowych sterowników.