Pierwszy wspólny biznes założyli już w 2009 r. jako mała, krakowska firma informatyczna. Jednak trójka przyjaciół ze studiów – Mariusz Lenart, Dominik Kołek i Paweł Lebica – dość szybko dostrzegła potencjał drzemiący w branży wielkoformatowej reklamy zewnętrznej. I ten kierunek okazał się strzałem w dziesiątkę.
Zaczynali od jednej, niewielkiej drukarki i usługach graficznych dla lokalnych klientów. W sierpniu 2022 r. przenieśli się do nowo wybudowanej hali produkcyjnej w podkrakowskim Kokotowie. To tutaj, na ponad 4500 m2 powierzchni swoje centra produkcyjne mają trzy siostrzane spółki – Visual Promotion, Brand Creation i VColor, a sercem parku maszynowego są rozwiązania wielkoformatowe Canon. Wraz z przeprowadzką do nowej siedziby firma wymieniła dwa starsze plotery Canon Arizona na najnowsze modele z serii Arizona 2360 XTF.
– „W naszej najnowszej hali posiadamy nowoczesny park maszynowy do produkcji i obróbki wielkoformatowych nośników, zadruku mebli i szkła, druku folii reklamowych czy podświetlanych banerów zewnętrznych. Całą produkcję zamykamy pod jednym dachem, przez co możemy realizować zlecenia szybciej, sprawniej i co najważniejsze – mamy pełną kontrolę nad każdym elementem procesu produkcji” – tłumaczy Mariusz Lenart, współzałożyciel Visual Promotion.
Rozwój przez innowacje
Nazwa firmy
Visual Promotion
Branża
Produkcja reklam, oznakowanie firm, drukarnia wielkoformatowa
Rok założenia
2009
Współpraca z Canon
2014
Rozwój przez innowacje
Visual Promotion realizuje kompleksowe kampanie reklamowe dla największych sieciowych marek w Polsce i Europie. Firma współpracuje z topowymi sieciami handlowymi z branży sportowej, odzieżowej, budowlanej czy spożywczej, takich jak Leroy Merlin, SPAR, Sportano czy Answer. To marki, dla których przestrzenie handlowe odgrywają kluczową rolę w budowaniu pozytywnych doświadczeń klientów, a jakość i powtarzalność kolorystyczna materiałów wizualnych w ramach sieci sprzedaży jest dla nich priorytetem.
Budowane przez lata kompetencje, park maszynowy i zgrany zespół Visual Promotion sprawiają, że firma jest w stanie sprostać najbardziej wymagającym zleceniom w wyjątkowo krótkim czasie, a cały projekt – od prac graficznych po produkcję i pakowanie gotowych elementów – zamykają pod jednym dachem. Zespół specjalistów od projektowania, druku czy obróbki, którzy doskonale rozumieją potrzeby techniczne i biznesowe klientów, to – jak podkreśla Mariusz Lenart – jeden z najważniejszych elementów długofalowego sukcesu firmy.
– „VP tworzy zespół znakomitych specjalistów w swoich dziedzinach, którzy współpracują ze sobą od lat i w tym czasie zrealizowali setki fantastycznych kampanii dla naszych klientów. A ponieważ realizujemy naprawdę złożone kampanie dla wymagających klientów, technologie, z których korzystamy muszą być maksymalnie wydajne, niezawodne i powtarzalne pod kątem jakości wydruku czy stabilności kolorystycznej. Musimy dostarczać materiały w najwyższej dostępnej jakości, dlatego systematycznie rozbudowujemy nasz park maszynowy o nowe urządzenia, w których coraz ważniejszą rolę – dla nas i naszych klientów – odgrywa aspekt ekologiczny” – przyznaje Mariusz Lenart.
…realizujemy naprawdę złożone kampanie dla wymagających klientów, technologie, z których korzystamy muszą być maksymalnie wydajne, niezawodne i powtarzalne pod kątem jakości wydruku czy stabilności kolorystycznej. Musimy dostarczać materiały w najwyższej dostępnej jakości, dlatego systematycznie rozbudowujemy nasz park maszynowy o nowe urządzenia, w których coraz ważniejszą rolę (…) odgrywa aspekt ekologiczny
Arizona 2360 XTF – ekologiczna z natury
Plotery płaskie Arizona 2360 XTF wykorzystują technologię UV LED, która zużywa mniej energii niż tradycyjne lampy UV i generuje niższe koszty eksploatacji. W urządzeniach zoptymalizowano system dysz i atramentów, które pozwalają na jeszcze bardziej precyzyjną i równomierną aplikację na nośnik, jednocześnie minimalizując ich zużycie. Dodatkowo atramenty UV LED Canon posiadają certyfikat UL GREENGUARD Gold, potwierdzający możliwość bezpiecznego użycia wydruków z Canon Arizona w miejscach użyteczności publicznej, jak np. szkoły, hotele czy szpitale.
– „Klienci Visual Promotion coraz częściej oczekują rozwiązań przyjaznych środowisku. Nasze plotery Canon Arizona 2360 XTF posiadają nowoczesny system utwardzania oparty na technologii UV-LED, drukują niższym kosztem eksploatacyjnym, posiadają certyfikaty środowiskowe na ekologiczny druk i są oszczędne energetycznie. To wszystko przekłada się na środowisko, bezpieczeństwo odbiorców, a także niższe koszty użytkowania samych urządzeń” – tłumaczy Tomasz Miękus, Product Manager, Canon Polska.
– „Przy zadruku elementów do zastosowań wewnętrznych tj. meble sklepowe, nasi klienci przykładają dużą wagę do kwestii ekologii. Canon Arizona oparta jest o technologię utwardzania światłem UV LED, co w połączeniu z bezrozpuszczalnikowymi atramentami pozwala drukować materiały bezwonne i bezpieczne dla użytkownika. Potwierdzają to zresztą liczne certyfikaty tj. UL GREENGUARD Gold, TUV czy DGUV dla samej maszyny i atramentów” – dodaje Mariusz Lenart.
Mówiąc o ekologii warto również wspomnieć o procesie wymiany starszych modeli Arizona na nowe, który wpisuje się w proekologiczne podejście Canon do zarządzania cyklem życia swoich drukarek wielkoformatowych. Otóż przy zakupie nowych urządzeń Arizona, klienci Canon mają możliwość poddania starszych modeli procesowi refabrykacji. Oznacza to, że Canon może odkupić takie urządzenia od klienta i po gruntownym serwisie maszyny ponownie trafiają na rynek wtórny, słowem – dostają drugie życie i mogą pracować jeszcze przez długie lata.
Wydajność i niezawodność
Największą wartością ploterów Canon Arizona od zawsze była ich uniwersalność i możliwość zadruku niestandardowych mediów. Model 2360 XTF, obecnie najbardziej zaawansowany technologicznie ploter z serii, obok zadruku na sztywnych mediach o wymiarach 2.5 x 3m, posiada również moduł druku z roli, pozwalający natychmiast przełączać się między nośnikami.
W przypadku Visual Promotion, wymiana starszych maszyn (460 XT i 2260 XT) na dwa nowe modele 2360 XTF oznacza znaczący wzrost wydajności. Nowe plotery są w stanie wyprodukować o 25% więcej wydruków niż 460 XT, co oznacza więcej realizacji w krótszym czasie. Ale plotery Canon Arizona to również synonim niezawodności i bezproblemowej pracy, tak ważnej dla zachowania ciągłości produkcji w okresach spiętrzenia zleceń.
– „Na dwóch dotychczasowych modelach 460 XT i 2260 XT w ciągu kilku lat zadrukowaliśmy ponad 380 000 m kw. materiałów. I to praktycznie bez większych przestojów – to robi wrażenie. Możemy polegać na tych maszynach w każdej sytuacji, a ciągłość produkcyjna, przy zachowaniu powtarzalności i wysokiej jakości druku są w naszym biznesie fundamentalne – dla nas i dla naszych klientów” – podsumowuje Mariusz Lenart.
Partnerstwo oparte na zaufaniu
Kompleksowość oferowanych usług, niezawodność technologiczna i projekty realizowane w naprawdę krótkich terminach pozwoliły Visual Promotion zbudować długofalowe, partnerskie relacje z klientami oparte na zaufaniu. Możliwości produkcyjne VP ogranicza niemal tylko wyobraźnia klientów, a wieloletnie doświadczenie w branży reklamowej i kreatywność to wartość dodana, jaką wnoszą do realizowanych projektów. W planach na najbliższą przyszłość jest dalszy rozwój na rynkach międzynarodowych i zwiększenie rozpoznawalności marki Visual Promotion wśród klientów zagranicznych.
– „Mamy ogromny apetyt na zdobywanie kolejnych rynków dla naszych produktów i usług, dlatego z pewnością będziemy jeszcze bardziej koncentrować się na kierowaniu oferty do klientów spoza Polski” – podsumowuje Mariusz Lenart.